«≈– јЋ№Ќџ… «јЋ є 1
Ќезависимый журнал студенческого научного и литературного творчества
10. «гадаЇмо сир≥т
Ѕортник ќ., ∆ук ќ

Уƒ≥ти р≥вн≥ у своњх правах незалежно в≥д походженн¤, а також в≥д того, народжен≥ вони у шлюб≥ чи поза ним. Ѕудь-¤ке насильство над дитиною та њњ експлуатац≥¤ пересл≥дуютьс¤ законом. ”триманн¤ та вихованн¤ д≥тей-сир≥т ≥ д≥тей, позбавлених батьк≥вського п≥клуванн¤, покладаЇтьс¤ на державу. ƒержава заохочуЇ ≥ п≥дтримуЇ благод≥йницьку д≥¤льн≥сть щодо д≥тей.Ф

 онституц≥¤ ”крањни. –озд≥л 2, статт¤ 52.

ќпис проблемноњ ситуац≥њ: в наш час економ≥чноњ нестаб≥льност≥ найб≥льше страждаЇ соц≥ально-незахищене населенн¤. —еред них д≥ти-сироти. “е, що дитина в дитинств≥ не в≥дчула батьк≥вськоњ ласки та теплоти, впливаЇ на њњ подальше житт¤ в сусп≥льств≥. ¬она в≥дчуваЇ себе н≥кому непотр≥бною.  ожен з нас несе в≥дпов≥дальн≥сть не лише за себе, але також ≥ за оточуючих, а саме за таких д≥тей, ми повинн≥ допомогти њм нормал≥зувати св≥й стан в сусп≥льств≥.

ѕроблема досл≥дженн¤: к≥льк≥сть д≥тей Ц сир≥т в Ќ≥жин≥, причини њх сир≥тства. ÷≥ль: встановити к≥льк≥сть сир≥т в м. Ќ≥жин≥ та причини сир≥тства.

«адача досл≥дженн¤:

1. ќпитати роб≥тник≥в молод≥жного в≥дд≥лу ћ≥ськвиконкому.

2. ќпитати роб≥тник≥в оп≥кунськоњ ради.

ќбТЇкт досл≥дженн¤: д≥ти-сироти. ѕредмет досл≥дженн¤: к≥льк≥сть д≥тей-сир≥т та причини сир≥тства. √≥потеза досл≥дженн¤: в звТ¤зку з поганим економ≥чним станом, з втратою моральних ц≥нностей у сусп≥льств≥, к≥льк≥сть д≥тей-сир≥т зросла. ƒосл≥дженн¤ проводилос¤ у форм≥ ≥нтервТю.

ƒ≥ти-сироти Ц нев≥дТЇмна ознака нашого часу. ѕроблема д≥тей, ¤к≥ залишилис¤ без п≥клуванн¤ батьк≥в, не зникла з народженн¤м новоњ держави, а навпаки, катастроф≥чно поглибилась п≥д впливом алкогол≥зму, наркоман≥њ, втрати духовних ц≥нностей та морального розпаду, ставши проблемою сир≥т при живих батьках, проблемою Усоц≥ального сир≥тстваФ. ¬ ”крањн≥ з 90 тис. д≥тей, ¤к≥ втратили батьк≥вську оп≥ку, т≥льки 10% Ц б≥олог≥чн≥ сироти, ¤к≥ втратили батьк≥в внасл≥док траг≥чних обставин. 90% Ц це д≥ти, батьки ¤ких в≥дмовилис¤ в≥д виконанн¤ своњх обовТ¤зк≥в. –озвиток сусп≥льних в≥дносин в ”крањн≥ потребуЇ перегл¤ду давно сформованоњ системи вихованн¤ д≥тей, позбавлених батьк≥вського п≥клуванн¤. ≤нтернати вже не в змоз≥ в повному обс¤з≥ виконувати функц≥њ п≥дготовки д≥тей до дорослого житт¤. ѕрофес≥йн≥ та життЇв≥ навички, ¤ких д≥ти набувають у державних закладах, не дозвол¤ють њм бути достатньо конкурентноспроможними на сучасному ринку прац≥. “обто ≥ в дорослому житт≥ вони Ц УсиротиФ. ћ≥жнародний досв≥д оп≥ки над д≥тьми-сиротами та д≥тьми, позбавленими батьк≥вського п≥клуванн¤, доводить пр≥оритетн≥сть с≥мейних форм оп≥ки. Ќаша крањна п≥клуЇтьс¤ про д≥тей-сир≥т. ÷е можна побачити з того, що наша влада приймаЇ закони, що стосуютьс¤ пол≥пшенн¤ житт¤ таких д≥тей.  р≥м того ≥ в наш≥й крањн≥ розпочато роботу по створенню ≥нституту прийомноњ с≥мТњ.

ћ≥сто Ќ≥жин не Ї виключенн¤м. ≤ в ньому Ї д≥ти з траг≥чною долею. ћожливо не можна так казати, але мабуть вони б≥льш щаслив≥ з≥ своњми оп≥кунами, н≥ж з батьками, ¤к≥ зовс≥м не звертали н≥¤коњ уваги на них. ¬ Ќ≥жин≥ також м≥сцева влада намагаЇтьс¤ пол≥пшити умови житт¤ д≥тей-сир≥т, спри¤Ї тому, щоб с≥мТњ брали оп≥ку над ними, робить все можливе, щоб оздоровити таких д≥тей, хоч це зараз так складно. ¬ Ќ≥жин≥ Ї 92 дитини, ¤к≥ мають статус сироти чи дитини п≥д оп≥кою. ¬ нашому м≥ст≥, ¤к ≥ в ”крањн≥ взагал≥, б≥олог≥чних сир≥т, тобто тих, у кого померли батьки, - менш≥сть. Ѕ≥льшу частину складають так≥, у ¤ких один з батьк≥в помер, а другий не займаЇтьс¤ вихованн¤м дитини, веде нездоровий спос≥б житт¤. ѕом≥ркуЇмо над цифрами.

1. ќдин з батьк≥в помер, другий - в м≥сц¤х позбавленн¤ вол≥.

15

16,3%

2. Ќев≥домо де батьки

17

18,5%

3. ѕовн≥ сироти.

25

27,2%

4. ќдин з батьк≥в помер, другий - не займавс¤ вихованн¤м, веде нездоровий спос≥б житт¤.

35

38,0%

 

92

100%

«азвичай, ¤кщо у дитини немаЇ батьк≥в, то њњ беруть на вихованн¤ родич≥: бабус¤ та д≥дусь, т≥тка. ¬они робл¤ть все можливе ≥ не можливе, щоб дитина не почувала себе залишеною, намагаютьс¤ дати њй все, чого вона потребуЇ, хоч це так важко, особливо дл¤ тих оп≥кун≥в, ¤к≥ отримують лише пенс≥ю ≥ працювати вже не можуть. « моменту народженн¤ дитини до њњ повнол≥тт¤ проходить складний ф≥зичний та духовний розвиток дитини. —учасн≥ науков≥ знанн¤ говор¤ть про те, що раннЇ дитинство дуже важливе дл¤ розвитку особистост≥. ¬ цей пер≥од в орган≥зм≥ дитини в≥дбуваютьс¤ найб≥льш≥ зм≥ни, виховуютьс¤ дуже важлив≥ навики, звички, формуЇтьс¤ характер, схильност≥ до чогось, все те, що буде в≥д≥гравати р≥шучу роль в подальшому розвитку дитини. –озвиток дитини залежить не т≥льки в≥д природних задатк≥в, але ≥ в≥д оточуючого соц≥ального середовища, в ¤кому знаходитьс¤ дитина, в≥д р≥вн¤ задоволенн¤ потреб дитини та в≥д член≥в його с≥мТњ. —еред духовних потреб, що необх≥дн≥ маленьк≥й дитин≥, сл≥д в≥дм≥тити почутт¤ любов≥, особливо матер≥, почутт¤ безпеки, ¤ке даЇ с≥мТ¤. Ѕагато позитивних та негативних ¤костей людини мають св≥й початок саме в ранньому в≥ц≥.  ажуть, що та дитина, основн≥ духовн≥ потреби ¤коњ в ранньому дитинств≥ були обмежен≥, формуЇтьс¤ ¤к особист≥сть трохи пов≥льн≥ше.

∆итт¤ с≥мТњ, а значить ≥ дитини, головним чином в≥дбиваЇтьс¤ на характер≥ та особистост≥ батьк≥в, на њх в≥дношенн≥ один до одного, до д≥тей, на њх почутт≥ в≥дпов≥дальност≥ за всю с≥мТю. „ерез це, коли в с≥мТњ один з батьк≥в перестаЇ виконувати своњ обовТ¤зки, то дитина переносить це дуже складно. ј коли дитину залишають ≥ мати, ≥ батько, то ц¤ ситуац≥¤ Ї ще б≥льш складною. „ому? “ому, що дитина гадаЇ, що вона не Ї  досконалою, що щось вона зробила не так, що саме вона винна в тому, що њњ залишили батьки. “ак≥ почутт¤ можуть не залишати њњ все житт¤. ≤ ¤к результат Ц це впливаЇ на њњ майбутнЇ. —≥мТ¤ важлива не т≥льки дл¤ маленькоњ дитини, а також ≥ дл¤ п≥дл≥тка, коли вона в≥д≥граЇ ор≥Їнтовну роль. ƒитина почуваЇ себе самотньою, залишеною ус≥ма. „ому ми вибрали саме цю тему: ми спод≥ваЇмось, що вона приверне увагу до д≥тей, ¤к≥ д≥йсно потребують нашоњ оп≥ки та п≥дтримки. ¬ одному з ≥нтернат≥в проводилос¤ опитуванн¤. ƒ≥т¤м потр≥бно було заповнити анкету, ¤ка м≥стила коло питань, що стосувалис¤ р≥зних стор≥н житт¤ сир≥т. «г≥дно з результатами опитуванн¤ вихованц¤м найб≥льше не вистачало у дитинств≥ домашнього тепла. ќсновним в житт≥ людини вони визначили на¤вн≥сть м≥цноњ с≥мТњ та власного дому.  ожен з таких д≥тей маЇ право на щаст¤, ≥ кожен з нас Ц це той, хто може њм його принести. “ож не треба га¤ти часу!

УЌе вдовольн¤йс¤ обтинати дике дерево, а намагайс¤ нащепити на нього добр≥ галузки, щоб воно давало добр≥ плодиФ. (ћ≥шель  уаст)Ф

ƒодаток є 1. ѕитанн¤ ≥нтервТю:

1. „и вважаЇте ¬и категор≥ю д≥тей-сир≥т соц≥ально незахищеною?

2. „и Ї тенденц≥¤ росту к≥лькост≥ д≥тей - сир≥т в наш час?

3. „и впливаЇ на майбутнЇ дитини те, що вона залишена батьками?  оли ситуац≥¤ г≥рша: коли вони померли, чи в≥дмовилис¤ в≥д нењ?

4. як ¬и гадаЇте, де дитин≥ краще : в с≥мТњ чи в дит¤чому будинку (колектив виховуЇ дитину, можливо, краще бути серед дит¤чого колективу)?

5. якою повинна бути людина, с≥мТ¤ дл¤ того, щоб њй дов≥рили вихованн¤ такоњ дитини?

6. —к≥льки д≥тей-сир≥т в наш час в Ќ≥жин≥?

7. ѕричини сир≥тства в нашому м≥ст≥?



Используются технологии uCoz