«≈– јЋ№Ќџ… «јЋ є 1
Ќезависимый журнал студенческого научного и литературного творчества
22. ¬ѕЋ»¬ “≈–ћ≤Ќ” Ќј¬„јЌЌя Ќј …ќ√ќ ѕ–ќƒ” “»¬Ќ≤—“№
√айдайчук ј., √ерасименко ≤., Ћокоть ё.

¬ залежност≥ в≥д тривалост≥ навчанн¤ продуктивн≥сть навчальноњ д≥¤льност≥ зм≥нюЇтьс¤. ћи вважаЇмо, що дл¤ студент≥в 5-го курсу факультету ≥ноземних мов важливою проблемою Ї те, чи було навчанн¤ в ун≥верситет≥ продуктивним, а також з'¤суванн¤ причин, ¤к≥ впливають на продуктивн≥сть навчанн¤. ћи гадаЇмо, що вивченн¤ великоњ к≥лькост≥ загальноосв≥тн≥х предмет≥в в де¤к≥й м≥р≥ перешкоджаЇ оволод≥нню спец≥альн≥стю. “акож вважаЇмо, що початков≥ курси Ї найб≥льш продуктивними, хоча тривал≥сть навчальноњ д≥¤льност≥ повинна позитивно позначатис¤ на ¤кост≥ навчанн¤, тому що досв≥д Ї важливим фактором, ¤кий впливаЇ на продуктивн≥сть навчанн¤. ћи хочемо з'¤сувати, чи згодн≥ з нашою думкою студенти 5-го курсу факультету ≥ноземних мов ≥ що вони думають з приводу ц≥Їњ проблеми.

ѕроблема соц≥олог≥чного досл≥дженн¤ пол¤гаЇ в тому, ¤ким чином продуктивн≥сть навчанн¤ залежить в≥д тривалост≥ навчальноњ д≥¤льност≥ та в≥д к≥лькост≥ загальноосв≥тн≥х предмет≥в, ¤к≥ вивчаютьс¤. ћета досл≥дженн¤ Ц ви¤вити стан ц≥Їњ проблеми на даний момент часу в нашому ун≥верситет≥. «адача досл≥дженн¤ Ц з≥брати ¤комога б≥льше ≥нформац≥њ з приводу даноњ проблеми за допомогою соц≥олог≥чного опитуванн¤. ќб'Їкт досл≥дженн¤ Ц студенти 5-го курсу факультету ≥ноземних мов Ќƒѕ” ≥м. ћ.√огол¤. ѕредмет досл≥дженн¤ Ц навчальна д≥¤льн≥сть.

ћи вважаЇмо, що навчальна д≥¤льн≥сть на початкових курсах Ї б≥льш продуктивною, н≥ж на старших. Ќа початкових курсах студенти факультету ≥ноземних мов прид≥л¤ють б≥льше уваги своњй спец≥альност≥. “ак ¤к к≥льк≥сть загальноосв≥тн≥х предмет≥в з кожним роком зб≥льшуЇтьс¤, студенти старших курс≥в прид≥л¤ють менше часу вивченню ≥ноземних мов. ¬ нашому досл≥дженн≥ генеральною сукупн≥стю Ї студенти 5-го курсу факультету ≥ноземних мов. ¬иборча сукупн≥сть дор≥внюЇ 62 чолов≥ки: 50 ж≥ночоњ стат≥ ≥ 12 Ц чолов≥чоњ. ћи проводимо виборне опитуванн¤ за допомогою анкетуванн¤. ÷им досл≥дженн¤м ми хочемо звернути увагу кер≥вництва нашого ун≥верситету на дану проблему. јнал≥зуючи результати нашого досл≥дженн¤, ми зробили наступн≥ висновки.

Ќаша г≥потеза про те, що навчальна д≥¤льн≥сть на початкових курсах Ї б≥льш продуктивною, н≥ж на старших, п≥дтвердилась. Ќа початкових курсах студенти факультету ≥ноземних мов прид≥л¤ють б≥льше часу своњй спец≥альност≥. Ѕ≥льш≥сть студент≥в (80%) 5-го курсу вважають, що велика к≥льк≥сть загальноосв≥тн≥х предмет≥в впливаЇ на ¤к≥сть спец≥альност≥, ¤ку вони отримують. ÷≥кавим результатом Ї те, що ж≥ноча половина нашого курсу вважаЇ, що продуктивн≥сть навчальноњ д≥¤льност≥ зменшуЇтьс¤ з кожним роком навчанн¤ (44%). „олов≥ки, навпаки, вважають, що продуктивн≥сть навчальноњ д≥¤льност≥ зб≥льшуЇтьс¤ (50%). Ќа думку б≥льшост≥ студент≥в (88,7%) виб≥р предмет≥в на св≥й розсуд Ї доц≥льним. Ќа питанн¤, чи достатньо у вас в≥льного часу дл¤ в≥дпочинку та захоплень на 5 курс≥ 74% вс≥х опитаних в≥дпов≥ли Ц "н≥", серед ¤ких 83% чолов≥к≥в ≥ 72% ж≥нок. ќдним з п≥дтверджуючих факт≥в про те, що навчальна д≥¤льн≥сть на початкових курсах Ї б≥льш продуктивною, Ї в≥дпов≥дь на запитанн¤ є 9 (¤кий курс був дл¤ вас найб≥льш продуктивним?). 41,7% чолов≥к≥в ≥ 38% ж≥нок (загалом 38,7% вс≥х опитаних) вважають 2-й курс найб≥льш продуктивним. —т≥льки ж чолов≥к≥в (41,7%) ≥ 18% ж≥нок вважають 4-й курс найб≥льш продуктивним (загалом 22,6%). ÷≥кавим також Ї те, що найменш продуктивним курсом 30,7% опитуваних вважають Ц 5 курс, ¤кий на момент опитуванн¤ був пройдений менш н≥ж наполовину.

«начна к≥льк≥сть респондент≥в (79%) впевнен≥, що навантаженн¤ зб≥льшуЇтьс¤ з кожним роком, що негативно впливаЇ на ¤к≥сть здобуваЇмоњ ними спец≥альност≥. 83% чолов≥к≥в ≥ 60% ж≥нок переконан≥, що предмети загальноосв≥тнього циклу корисн≥, але займатис¤ ними ірунтовно не вистачаЇ часу, ≥ 59,7% респондент≥в прид≥л¤ють лише 0-40% часу на њх вивченн¤.

Ќа запитанн¤ є 6 Уякий предмет ¬и вважаЇте найменш корисним?Ф респонденти називали по дек≥лька предмет≥в ≥ загалом назвали 13 предмет≥в, але в 7 випадках це Ц думка лише 1 з респондент≥в. ƒес¤ть респондент≥в (16,1%) вважають найменш корисним предметом УмовознавствоФ, по 7 респондент≥в (11,29%) вказують на У“«ЌФ ≥ УлатиньФ; 6 респондентам (9,68%) не до вподоби саме Усоц≥олог≥¤Ф, 5 Ц (8,06%) вважають найменш корисною Уф≥лософ≥юФ, 2 респондента (3,23%) вважають такою Ц Улог≥куФ.

Ќа превеликий жаль, не вс≥ студенти вважають роки навчанн¤ у вищому учбовому заклад≥ найкращими роками свого житт¤. ƒуже часто вони скаржатьс¤ один одному, що њм катастроф≥чно не вистачаЇ часу. ¬они завжди жал≥ютьс¤ на велику к≥льк≥сть домашнього завданн¤, вс≥л¤к≥ курсов≥ проекти, дипломн≥ роботи, ¤к≥ не залишають часу дл¤ дозв≥лл¤. « одного боку вони мають рац≥ю. ÷е д≥йсно так, особливо п≥д час сес≥њ. јле з ≥ншого боку, постаЇ ц≥каве запитанн¤: УЌав≥що молод≥ люди вступають до вищого учбового закладу?Ф. ўоб розважатис¤ на веч≥рках в клубах та на дискотеках чи задл¤ того, щоб отримати осв≥ту, само-вдосконалитис¤, п≥двищити св≥й ≥нтелектуальний р≥вень та стати квал≥ф≥кованим фах≥вцем? ƒ≥йсно, ц≥каве запитанн¤. јле в кожного сво¤ мета в житт≥, тому й обираЇ кожен те, що дл¤ нього найб≥льш важливе та найб≥льш ц≥каве. «араз ми студенти 5-го курсу факультету ≥ноземних мов. ћи пройшли досить складний шл¤х отриманн¤ вищоњ осв≥ти. јле ми вважаЇмо, що не витратили час марно. ј ¤к вважають наш≥ однокурсники? як вважають вони: чи варто було витрачати 5 рок≥в житт¤ на навчанн¤ у ¬”«≤, чи впливаЇ терм≥н навчанн¤ на його продуктивн≥сть?

ћи поставили перед собою ц≥ль досл≥дити ц≥ та ≥нш≥ проблеми, пов'¤зан≥ з учбовою д≥¤льн≥стю. « ц≥Їю метою ми провели соц≥олог≥чне опитуванн¤, ви¤вили ц≥кав≥ факти. ¬с≥ результати опитуванн¤ зведен≥ в таблицю.

ƒл¤ нас це досл≥дженн¤ ви¤вилось ц≥кавим ≥ п≥знавальним. ћи набули не аби¤кого досв≥ду з проведенн¤ анкетуванн¤ та п≥дбитт¤ його результат≥в.

1. як ¬и думаЇте, чи впливаЇ вивченн¤ великоњ к≥лькост≥ загальноосв≥тн≥х предмет≥в на ¤к≥сть спец≥альност≥, що здобуваЇтьс¤ ¬ами?

 

«агал

„ол..

∆.

a) так

80%

92%

78%

b) н≥

07%

08%

07%

c) важко в≥дпов≥сти

13%

0,0%

13%

2. як ¬и думаЇте, чи зб≥льшуЇтьс¤/зменшуЇтьс¤ продуктивн≥сть навчальноњ д≥¤льност≥ з кожним роком навчанн¤?

a) зб≥льшуЇтьс¤

37,1%

50%

34%

b) зменшуЇтьс¤

40,3%

25%

44%

c) важко в≥дпов≥сти

22,6%

25%

22%

3. „и залежить продуктивн≥сть навчанн¤ в≥д придбаних ¬ами ран≥ше навичок?

a) так

95,2%

91,7%

96,0%

b) н≥

03,2%

08,3%

02,0%

c) важко в≥дпов≥сти

01,6%

0,0%

02,0%

4. який терм≥н навчанн¤ ¬и б установили в ун≥верситет≥?

a) 4 роки

32,3%

16,7%

36,0%

b) 5 рок≥в

62,9%

83,3%

58,0%

c) ¬аш вар≥ант

04,8%

0,0%

06,0%

5. „и вважаЇте ¬и, що предмети загальноосв≥тнього циклу:

займають занадто багато ...часу

33,9%

16,7%

38,0%

корисн≥, але немаЇ часу займатис¤ ними

64,5%

83,3%

60,0%

в) не потр≥бн≥ взагал≥

01,6%

0,0%

02,0%

6. який предмет ¬и вважаЇте найменш корисним?

(чимало респондент≥в дали по дек≥лька в≥дпов≥дей, тому наведен≥ абсолютна к≥льк≥сть в≥дпов≥дей

(―) прочерк в зон≥ в≥дпов≥д≥

11

2

9

¬ажко сказати

5

1

4

“аких багато

2

0

2

¬с≥ предмети корисн≥

3

0

3

ћовознавство

10

1

9

—оц≥олог≥¤

6

2

4

“«Ќ

7

1

6

Ћатинь

7

1

6

‘≥лософ≥¤

5

2

3

Ћог≥ка

2

0

2

≈стетика

1

1

0

Ѕезпека життЇдi¤льностi

1

0

1

≤стор≥¤ мови

1

0

1

‘≥зкультура

1

0

1

≈коном≥ка, пол≥толог≥¤

1

1

0

“еоретична граматика

1

0

1

7. ¬иб≥р предмет≥в на ¬аш розсуд був би б≥льш корисний?

a) так

88,7%

100%

86,0%

b) н≥

04,8%

0,0%

06,0%

c) ¬аш вар≥ант

06,5%

0,0%

08,0%

8. —к≥льки часу ¬и прид≥л¤Їте загальноосв≥тн≥м предметам?

a) 0-40%

59,7%

50,0%

62,0%

b) 40-60%

16,1%

16,7%

16,0%

c) ¬аш вар≥ант

24,2%

33,3%

22,0%

9. „и досить у ¬ас часу дл¤ в≥дпочинку ≥ захоплень на 5 курс≥?

a) так

14,5%

0,0%

18,0%

b) н≥

74,2%

83,3%

72,0%

c) важко в≥дпов≥сти

11,3%

16,7%

10,0%

10. який курс був дл¤ ¬ас найб≥льш продуктивним?

a) 1 курс

12,9%

0,0%

16,0%

b) 2 курс

38,7%

41,7%

38,0%

c) 3 курс

16,1%

08,3%

18,0%

d) 4 курс

22,6%

41,7%

18,0%

e) 5 курс

09,7%

08,3%

10,0%

11. який курс був дл¤ ¬ас найменш продуктивним?

a) 1 курс

20,9%

16,7%

22,0%

b) 2 курс

09,7%

33,3%

04,0%

c) 3 курс

17,8%

25,0%

16,0%

d) 4 курс

20,9%

08,3%

24,0%

e) 5 курс

30,7%

16,7%

34,0%

12. —к≥льки часу ¬и прид≥л¤Їте вивченню ≥ноземноњ мови?

a) 0-40%

11,3%

0,0%

14,0%

b) 40-60%

69,4%

75,0%

68,0%

c) ¬аш вар≥ант

19,4%

25,0%

18,0%

13. Ќа ¤ких курсах ¬и б≥льше часу прид≥л¤ли мовам?

a) на перших курсах

56,4%

33,3%

62,0%

b) на старших курсах

33,9%

58,3%

28,0%

c) ¬аш вар≥ант

09,7%

08,4%

10,0%

14. ¬ивченню ¤ких предмет≥в ¬и прид≥л¤Їте б≥льше всього часу?

a) ≥ноземним мовам

96,8%

100%

96,0%

b) загальноосв≥тн≥м

03,2%

0,0%

04,0%

c) психолого-педагог≥чним

0,0%

0,0%

0,0%

15 „и зб≥льшуЇтьс¤ навантаженн¤ з кожним роком навчанн¤?

a) зб≥льшуЇтьс¤

79,0%

100%

74,0%

b) зменшуЇтьс¤

08,1%

0,0%

10,0%

c) залишаЇтьс¤ незм≥нноњ

12,9%

0,0%

16,0%

16. „им б≥льше треба зробити, тим б≥льше встигаЇш?

a) так

25,8%

25,0%

26,0%

b) н≥

53,2%

58,3%

52,0%

c) важко в≥дпов≥сти

21,0%

16,7%

22,0%

17. ¬≥льний час з кожним роком навчанн¤:

a) зб≥льшуЇтьс¤

03,2%

0,0%

04,0%

b) зменшуЇтьс¤

72,6%

91,7%

68,0%

c) залишаЇтьс¤ незм≥нноњ

24,2%

08,3%

28,0%

18. ќц≥ните своЇ ум≥нн¤ рац≥онально спланувати робочий день

a) дуже важко

48,4%

41,7%

50,0%

b) досить легко

35,5%

41,7%

34,0%

c) ваш вар≥ант

16,1%

16,8%

16,0%

19. як ¬и оц≥нюЇте своњ можливост≥ конспектуванн¤...?

a) краще, н≥ж на 1 курс≥

61,3%

41,7%

66,0%

b) пог≥ршилис¤

04,8%

16,7%

02,0%

c) не зм≥нилис¤

27,4%

41,6%

24,0%

d) ваш вар≥ант

06,5%

0,0%

08,0%

20. як ¬и оц≥нюЇте своњ можливост≥ виконанн¤ запланованого на день на початкових курсах?

a) 0-50%

21,0%

41,7%

16,0%

b) 50-80%

41,9%

25,0%

46,0%

c) 80-90%

33,9%

33,0%

34,0%

d) 100%

03,2%

0,0%

04,0%

e) ¬аш вар≥ант

0,0%

0,0%

0,0%

21. як ¬и оц≥нюЇте своњ можливост≥ виконанн¤ запланованого на день на старших курсах?

a) 0-50%

19,4%

33,3%

16,0%

b) 50-80%

40,3%

41,7%

40,0%

c) 80-90%

30,6%

16,7%

34,0%

d) 100%

06,5%

0,0%

08,0%

e) ¬аш вар≥ант

03,2%

08,3%

02,0%

22. ¬≥д чого залежить продуктивн≥сть навчанн¤?

a) загальних зд≥бностей

40,3%

66,6%

34,0%

b) придбаних навичок

30,7%

16,7%

34,0%

c) ¬аш вар≥ант

29,0%

16,7%

32,0%



Используются технологии uCoz