¬ залежност≥ в≥д тривалост≥ навчанн¤ продуктивн≥сть навчальноњ д≥¤льност≥ зм≥нюЇтьс¤. ћи вважаЇмо, що дл¤ студент≥в 5-го курсу факультету ≥ноземних мов важливою проблемою Ї те, чи було навчанн¤ в ун≥верситет≥ продуктивним, а також з'¤суванн¤ причин, ¤к≥ впливають на продуктивн≥сть навчанн¤. ћи гадаЇмо, що вивченн¤ великоњ к≥лькост≥ загальноосв≥тн≥х предмет≥в в де¤к≥й м≥р≥ перешкоджаЇ оволод≥нню спец≥альн≥стю. “акож вважаЇмо, що початков≥ курси Ї найб≥льш продуктивними, хоча тривал≥сть навчальноњ д≥¤льност≥ повинна позитивно позначатис¤ на ¤кост≥ навчанн¤, тому що досв≥д Ї важливим фактором, ¤кий впливаЇ на продуктивн≥сть навчанн¤. ћи хочемо з'¤сувати, чи згодн≥ з нашою думкою студенти 5-го курсу факультету ≥ноземних мов ≥ що вони думають з приводу ц≥Їњ проблеми.
ѕроблема соц≥олог≥чного досл≥дженн¤ пол¤гаЇ в тому, ¤ким чином продуктивн≥сть навчанн¤ залежить в≥д тривалост≥ навчальноњ д≥¤льност≥ та в≥д к≥лькост≥ загальноосв≥тн≥х предмет≥в, ¤к≥ вивчаютьс¤. ћета досл≥дженн¤ Ц ви¤вити стан ц≥Їњ проблеми на даний момент часу в нашому ун≥верситет≥. «адача досл≥дженн¤ Ц з≥брати ¤комога б≥льше ≥нформац≥њ з приводу даноњ проблеми за допомогою соц≥олог≥чного опитуванн¤. ќб'Їкт досл≥дженн¤ Ц студенти 5-го курсу факультету ≥ноземних мов Ќƒѕ” ≥м. ћ.√огол¤. ѕредмет досл≥дженн¤ Ц навчальна д≥¤льн≥сть.
ћи вважаЇмо, що навчальна д≥¤льн≥сть на початкових курсах Ї б≥льш продуктивною, н≥ж на старших. Ќа початкових курсах студенти факультету ≥ноземних мов прид≥л¤ють б≥льше уваги своњй спец≥альност≥. “ак ¤к к≥льк≥сть загальноосв≥тн≥х предмет≥в з кожним роком зб≥льшуЇтьс¤, студенти старших курс≥в прид≥л¤ють менше часу вивченню ≥ноземних мов. ¬ нашому досл≥дженн≥ генеральною сукупн≥стю Ї студенти 5-го курсу факультету ≥ноземних мов. ¬иборча сукупн≥сть дор≥внюЇ 62 чолов≥ки: 50 ж≥ночоњ стат≥ ≥ 12 Ц чолов≥чоњ. ћи проводимо виборне опитуванн¤ за допомогою анкетуванн¤. ÷им досл≥дженн¤м ми хочемо звернути увагу кер≥вництва нашого ун≥верситету на дану проблему. јнал≥зуючи результати нашого досл≥дженн¤, ми зробили наступн≥ висновки.
Ќаша г≥потеза про те, що навчальна д≥¤льн≥сть на початкових курсах Ї б≥льш продуктивною, н≥ж на старших, п≥дтвердилась. Ќа початкових курсах студенти факультету ≥ноземних мов прид≥л¤ють б≥льше часу своњй спец≥альност≥. Ѕ≥льш≥сть студент≥в (80%) 5-го курсу вважають, що велика к≥льк≥сть загальноосв≥тн≥х предмет≥в впливаЇ на ¤к≥сть спец≥альност≥, ¤ку вони отримують. ÷≥кавим результатом Ї те, що ж≥ноча половина нашого курсу вважаЇ, що продуктивн≥сть навчальноњ д≥¤льност≥ зменшуЇтьс¤ з кожним роком навчанн¤ (44%). „олов≥ки, навпаки, вважають, що продуктивн≥сть навчальноњ д≥¤льност≥ зб≥льшуЇтьс¤ (50%). Ќа думку б≥льшост≥ студент≥в (88,7%) виб≥р предмет≥в на св≥й розсуд Ї доц≥льним. Ќа питанн¤, чи достатньо у вас в≥льного часу дл¤ в≥дпочинку та захоплень на 5 курс≥ 74% вс≥х опитаних в≥дпов≥ли Ц "н≥", серед ¤ких 83% чолов≥к≥в ≥ 72% ж≥нок. ќдним з п≥дтверджуючих факт≥в про те, що навчальна д≥¤льн≥сть на початкових курсах Ї б≥льш продуктивною, Ї в≥дпов≥дь на запитанн¤ є 9 (¤кий курс був дл¤ вас найб≥льш продуктивним?). 41,7% чолов≥к≥в ≥ 38% ж≥нок (загалом 38,7% вс≥х опитаних) вважають 2-й курс найб≥льш продуктивним. —т≥льки ж чолов≥к≥в (41,7%) ≥ 18% ж≥нок вважають 4-й курс найб≥льш продуктивним (загалом 22,6%). ÷≥кавим також Ї те, що найменш продуктивним курсом 30,7% опитуваних вважають Ц 5 курс, ¤кий на момент опитуванн¤ був пройдений менш н≥ж наполовину.
«начна к≥льк≥сть респондент≥в (79%) впевнен≥, що навантаженн¤ зб≥льшуЇтьс¤ з кожним роком, що негативно впливаЇ на ¤к≥сть здобуваЇмоњ ними спец≥альност≥. 83% чолов≥к≥в ≥ 60% ж≥нок переконан≥, що предмети загальноосв≥тнього циклу корисн≥, але займатис¤ ними ірунтовно не вистачаЇ часу, ≥ 59,7% респондент≥в прид≥л¤ють лише 0-40% часу на њх вивченн¤.
Ќа запитанн¤ є 6 Уякий предмет ¬и вважаЇте найменш корисним?Ф респонденти називали по дек≥лька предмет≥в ≥ загалом назвали 13 предмет≥в, але в 7 випадках це Ц думка лише 1 з респондент≥в. ƒес¤ть респондент≥в (16,1%) вважають найменш корисним предметом УмовознавствоФ, по 7 респондент≥в (11,29%) вказують на У“«ЌФ ≥ УлатиньФ; 6 респондентам (9,68%) не до вподоби саме Усоц≥олог≥¤Ф, 5 Ц (8,06%) вважають найменш корисною Уф≥лософ≥юФ, 2 респондента (3,23%) вважають такою Ц Улог≥куФ.
Ќа превеликий жаль, не вс≥ студенти вважають роки навчанн¤ у вищому учбовому заклад≥ найкращими роками свого житт¤. ƒуже часто вони скаржатьс¤ один одному, що њм катастроф≥чно не вистачаЇ часу. ¬они завжди жал≥ютьс¤ на велику к≥льк≥сть домашнього завданн¤, вс≥л¤к≥ курсов≥ проекти, дипломн≥ роботи, ¤к≥ не залишають часу дл¤ дозв≥лл¤. « одного боку вони мають рац≥ю. ÷е д≥йсно так, особливо п≥д час сес≥њ. јле з ≥ншого боку, постаЇ ц≥каве запитанн¤: УЌав≥що молод≥ люди вступають до вищого учбового закладу?Ф. ўоб розважатис¤ на веч≥рках в клубах та на дискотеках чи задл¤ того, щоб отримати осв≥ту, само-вдосконалитис¤, п≥двищити св≥й ≥нтелектуальний р≥вень та стати квал≥ф≥кованим фах≥вцем? ƒ≥йсно, ц≥каве запитанн¤. јле в кожного сво¤ мета в житт≥, тому й обираЇ кожен те, що дл¤ нього найб≥льш важливе та найб≥льш ц≥каве. «араз ми студенти 5-го курсу факультету ≥ноземних мов. ћи пройшли досить складний шл¤х отриманн¤ вищоњ осв≥ти. јле ми вважаЇмо, що не витратили час марно. ј ¤к вважають наш≥ однокурсники? як вважають вони: чи варто було витрачати 5 рок≥в житт¤ на навчанн¤ у ¬”«≤, чи впливаЇ терм≥н навчанн¤ на його продуктивн≥сть?
ћи поставили перед собою ц≥ль досл≥дити ц≥ та ≥нш≥ проблеми, пов'¤зан≥ з учбовою д≥¤льн≥стю. « ц≥Їю метою ми провели соц≥олог≥чне опитуванн¤, ви¤вили ц≥кав≥ факти. ¬с≥ результати опитуванн¤ зведен≥ в таблицю.
ƒл¤ нас це досл≥дженн¤ ви¤вилось ц≥кавим ≥ п≥знавальним. ћи набули не аби¤кого досв≥ду з проведенн¤ анкетуванн¤ та п≥дбитт¤ його результат≥в.
1. як ¬и думаЇте, чи впливаЇ вивченн¤ великоњ к≥лькост≥ загальноосв≥тн≥х предмет≥в на ¤к≥сть спец≥альност≥, що здобуваЇтьс¤ ¬ами? |
|||
|
«агал |
„ол.. |
∆. |
a) так |
80% |
92% |
78% |
b) н≥ |
07% |
08% |
07% |
c) важко в≥дпов≥сти |
13% |
0,0% |
13% |
2. як ¬и думаЇте, чи зб≥льшуЇтьс¤/зменшуЇтьс¤ продуктивн≥сть навчальноњ д≥¤льност≥ з кожним роком навчанн¤? |
|||
a) зб≥льшуЇтьс¤ |
37,1% |
50% |
34% |
b) зменшуЇтьс¤ |
40,3% |
25% |
44% |
c) важко в≥дпов≥сти |
22,6% |
25% |
22% |
3. „и залежить продуктивн≥сть навчанн¤ в≥д придбаних ¬ами ран≥ше навичок? |
|||
a) так |
95,2% |
91,7% |
96,0% |
b) н≥ |
03,2% |
08,3% |
02,0% |
c) важко в≥дпов≥сти |
01,6% |
0,0% |
02,0% |
4. який терм≥н навчанн¤ ¬и б установили в ун≥верситет≥? |
|||
a) 4 роки |
32,3% |
16,7% |
36,0% |
b) 5 рок≥в |
62,9% |
83,3% |
58,0% |
c) ¬аш вар≥ант |
04,8% |
0,0% |
06,0% |
5. „и вважаЇте ¬и, що предмети загальноосв≥тнього циклу: |
|||
займають занадто багато ...часу |
33,9% |
16,7% |
38,0% |
корисн≥, але немаЇ часу займатис¤ ними |
64,5% |
83,3% |
60,0% |
в) не потр≥бн≥ взагал≥ |
01,6% |
0,0% |
02,0% |
6. який предмет ¬и вважаЇте найменш корисним? |
|||
(чимало респондент≥в дали по дек≥лька в≥дпов≥дей, тому наведен≥ абсолютна к≥льк≥сть в≥дпов≥дей |
|||
(―) прочерк в зон≥ в≥дпов≥д≥ |
11 |
2 |
9 |
¬ажко сказати |
5 |
1 |
4 |
“аких багато |
2 |
0 |
2 |
¬с≥ предмети корисн≥ |
3 |
0 |
3 |
ћовознавство |
10 |
1 |
9 |
—оц≥олог≥¤ |
6 |
2 |
4 |
“«Ќ |
7 |
1 |
6 |
Ћатинь |
7 |
1 |
6 |
‘≥лософ≥¤ |
5 |
2 |
3 |
Ћог≥ка |
2 |
0 |
2 |
≈стетика |
1 |
1 |
0 |
Ѕезпека життЇдi¤льностi |
1 |
0 |
1 |
≤стор≥¤ мови |
1 |
0 |
1 |
‘≥зкультура |
1 |
0 |
1 |
≈коном≥ка, пол≥толог≥¤ |
1 |
1 |
0 |
“еоретична граматика |
1 |
0 |
1 |
7. ¬иб≥р предмет≥в на ¬аш розсуд був би б≥льш корисний? |
|||
a) так |
88,7% |
100% |
86,0% |
b) н≥ |
04,8% |
0,0% |
06,0% |
c) ¬аш вар≥ант |
06,5% |
0,0% |
08,0% |
8. —к≥льки часу ¬и прид≥л¤Їте загальноосв≥тн≥м предметам? |
|||
a) 0-40% |
59,7% |
50,0% |
62,0% |
b) 40-60% |
16,1% |
16,7% |
16,0% |
c) ¬аш вар≥ант |
24,2% |
33,3% |
22,0% |
9. „и досить у ¬ас часу дл¤ в≥дпочинку ≥ захоплень на 5 курс≥? |
|||
a) так |
14,5% |
0,0% |
18,0% |
b) н≥ |
74,2% |
83,3% |
72,0% |
c) важко в≥дпов≥сти |
11,3% |
16,7% |
10,0% |
10. який курс був дл¤ ¬ас найб≥льш продуктивним? |
|||
a) 1 курс |
12,9% |
0,0% |
16,0% |
b) 2 курс |
38,7% |
41,7% |
38,0% |
c) 3 курс |
16,1% |
08,3% |
18,0% |
d) 4 курс |
22,6% |
41,7% |
18,0% |
e) 5 курс |
09,7% |
08,3% |
10,0% |
11. який курс був дл¤ ¬ас найменш продуктивним? |
|||
a) 1 курс |
20,9% |
16,7% |
22,0% |
b) 2 курс |
09,7% |
33,3% |
04,0% |
c) 3 курс |
17,8% |
25,0% |
16,0% |
d) 4 курс |
20,9% |
08,3% |
24,0% |
e) 5 курс |
30,7% |
16,7% |
34,0% |
12. —к≥льки часу ¬и прид≥л¤Їте вивченню ≥ноземноњ мови? |
|||
a) 0-40% |
11,3% |
0,0% |
14,0% |
b) 40-60% |
69,4% |
75,0% |
68,0% |
c) ¬аш вар≥ант |
19,4% |
25,0% |
18,0% |
13. Ќа ¤ких курсах ¬и б≥льше часу прид≥л¤ли мовам? |
|||
a) на перших курсах |
56,4% |
33,3% |
62,0% |
b) на старших курсах |
33,9% |
58,3% |
28,0% |
c) ¬аш вар≥ант |
09,7% |
08,4% |
10,0% |
14. ¬ивченню ¤ких предмет≥в ¬и прид≥л¤Їте б≥льше всього часу? |
|||
a) ≥ноземним мовам |
96,8% |
100% |
96,0% |
b) загальноосв≥тн≥м |
03,2% |
0,0% |
04,0% |
c) психолого-педагог≥чним |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
15 „и зб≥льшуЇтьс¤ навантаженн¤ з кожним роком навчанн¤? |
|||
a) зб≥льшуЇтьс¤ |
79,0% |
100% |
74,0% |
b) зменшуЇтьс¤ |
08,1% |
0,0% |
10,0% |
c) залишаЇтьс¤ незм≥нноњ |
12,9% |
0,0% |
16,0% |
16. „им б≥льше треба зробити, тим б≥льше встигаЇш? |
|||
a) так |
25,8% |
25,0% |
26,0% |
b) н≥ |
53,2% |
58,3% |
52,0% |
c) важко в≥дпов≥сти |
21,0% |
16,7% |
22,0% |
17. ¬≥льний час з кожним роком навчанн¤: |
|||
a) зб≥льшуЇтьс¤ |
03,2% |
0,0% |
04,0% |
b) зменшуЇтьс¤ |
72,6% |
91,7% |
68,0% |
c) залишаЇтьс¤ незм≥нноњ |
24,2% |
08,3% |
28,0% |
18. ќц≥ните своЇ ум≥нн¤ рац≥онально спланувати робочий день |
|||
a) дуже важко |
48,4% |
41,7% |
50,0% |
b) досить легко |
35,5% |
41,7% |
34,0% |
c) ваш вар≥ант |
16,1% |
16,8% |
16,0% |
19. як ¬и оц≥нюЇте своњ можливост≥ конспектуванн¤...? |
|||
a) краще, н≥ж на 1 курс≥ |
61,3% |
41,7% |
66,0% |
b) пог≥ршилис¤ |
04,8% |
16,7% |
02,0% |
c) не зм≥нилис¤ |
27,4% |
41,6% |
24,0% |
d) ваш вар≥ант |
06,5% |
0,0% |
08,0% |
20. як ¬и оц≥нюЇте своњ можливост≥ виконанн¤ запланованого на день на початкових курсах? |
|||
a) 0-50% |
21,0% |
41,7% |
16,0% |
b) 50-80% |
41,9% |
25,0% |
46,0% |
c) 80-90% |
33,9% |
33,0% |
34,0% |
d) 100% |
03,2% |
0,0% |
04,0% |
e) ¬аш вар≥ант |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
21. як ¬и оц≥нюЇте своњ можливост≥ виконанн¤ запланованого на день на старших курсах? |
|||
a) 0-50% |
19,4% |
33,3% |
16,0% |
b) 50-80% |
40,3% |
41,7% |
40,0% |
c) 80-90% |
30,6% |
16,7% |
34,0% |
d) 100% |
06,5% |
0,0% |
08,0% |
e) ¬аш вар≥ант |
03,2% |
08,3% |
02,0% |
22. ¬≥д чого залежить продуктивн≥сть навчанн¤? |
|||
a) загальних зд≥бностей |
40,3% |
66,6% |
34,0% |
b) придбаних навичок |
30,7% |
16,7% |
34,0% |
c) ¬аш вар≥ант |
29,0% |
16,7% |
32,0% |