«≈– јЋ№Ќџ… «јЋ є 1
Ќезависимый журнал студенческого научного и литературного творчества
26. ≤ƒ≈јЋ№Ќ»… ¬» Ћјƒј„ ќ„»ћј —“”ƒ≈Ќ“≤¬
 остюченко ≤.ћ.,  равченко ћ.¬., —орока Ќ.ћ

ƒл¤ студент≥в педагог≥чного ун≥верситету актуальною Ї проблема особистост≥ викладача.

ћета даного досл≥дженн¤ пол¤гала в тому, щоб отримати у¤вленн¤ студент≥в про ≥деального викладача. ћи ставили перед собою так≥ задач≥:

1. ¬становити, ¤к≥ характеристики особистост≥ вчител¤ ц≥нують студенти.

2. «'¤сувати, ¤к≥ ¤кост≥ необх≥дн≥ викладачу в його профес≥йн≥й д≥¤льност≥.

3. ¬становити, ¤ким повинно бути його ставленн¤ ¤к до предмету, так ≥ до студент≥в.

ћи висунули так≥ г≥потези:

1. ≤деальний викладач допомагаЇ студентам, залишаючись при цьому вимогливим ≥ в≥двертим, маючи почутт¤ гумору ≥ гарний зовн≥шн≥й вигл¤д.

2. ¬≥н повинен гарно волод≥ти своЇю спец≥альн≥стю ≥ п≥двищувати свою квал≥ф≥кац≥ю.

3. ¬читель повинен орган≥зовувати ц≥кав≥ та ≥нформативно насичен≥ уроки.

ѕроанал≥зувавши дан≥ анкетуванн¤, можна зробити висновок, що наш≥ г≥потези частково п≥дтверджуютьс¤. «окрема, 70,7% опитаним подобаютьс¤ в≥дверт≥ викладач≥. ¬одночас, Уособистому не м≥сце на робот≥Ф, вважають 53,3% юнак≥в, тод≥ ¤к дл¤ 47,8% д≥вчат вчитель сам вир≥шуЇ, чи д≥литис¤ йому своњми проблемами з≥ студентами. 4/5 студент≥в (79,3%) вважають, що почутт¤ гумору Ц обов'¤зкова риса характеру вчител¤. 68,3% переконан≥, що зовн≥шн≥й вигл¤д викладача впливаЇ на ставленн¤ до нього, дл¤ юнак≥в це нав≥ть важлив≥ше, н≥ж дл¤ д≥вчат (73,3% ≥ 67,2% в≥дпов≥дно). ÷е п≥дтверджуЇ нашу г≥потезу про риси характеру викладача, однак лише 28% опитаних вважають, що вчитель повинен бути суворим ≥ вимогливим. ƒл¤ переважноњ б≥льшост≥ студент≥в (84,2%) в≥к викладача не в≥д≥граЇ важливоњ рол≥, хоча 9,7% опитаних симпатизуЇ молодому викладачу.  ожний другий впевнений, що ≥нод≥ ставленн¤ до предмету ≥ до вчител¤ взаЇмопов'¤зан≥, 53,3% юнак≥в переконан≥, що це трапл¤Їтьс¤ завжди.

” студент≥в висок≥ вимоги до викладача, ¤к до профес≥онала, що п≥дтверджуЇ нашу г≥потезу, що в≥н повинен гарно волод≥ти своЇю спец≥альн≥стю ≥ п≥двищувати свою квал≥ф≥кац≥ю. ¬читель повинен добре знати св≥й предмет (100%) ≥ 69,5% респондент≥в вважають, що в≥н повинен п≥двищувати свою квал≥ф≥кац≥ю. «нанн¤ ≥ ступен≥ суттЇво або й взагал≥ не впливають на профес≥йн≥ ¤кост≥ (36,6% ≥ 30,5% в≥дпов≥дно). √≥потеза, що викладач повинен орган≥зовувати ц≥кав≥ та ≥нформац≥йно насичен≥ уроки п≥дтвердилась. 61,2% д≥вчат вважаЇ, що вчитель повинен давати додаткову ≥нформац≥ю, тод≥ ¤к 73,3% юнак≥в гадають, що це повинна бути лише ц≥кава ≥нформац≥¤. 92,5% д≥вчат переконан≥, що обс¤г домашнього завданн¤ маЇ бути таким, щоб закр≥пити вивчене. ÷ю думку п≥дтримують ≥ 60% юнак≥в. ќднак 1/3 останн≥х (33,3%) напол¤гають, що домашнього завданн¤ повинно бути ¤комога менше. ¬читель повинен допомагати тим, хто в≥дстаЇ, лише ¤кщо вони сам≥ цього хочуть (63,4%), однак кожний четвертий юнак взагал≥ проти такоњ допомоги. ¬икладач може зробити помилку, але б≥льш≥сть (64,6%) п≥дкреслюють, що в≥н повинен њњ виправити. ћайже вс≥ наш≥ г≥потези п≥дтвердились. «авд¤ки цьому досл≥дженню ми з'¤сували риси характеру ≥ профес≥йн≥ ¤кост≥ викладача, ¤к≥ подобаютьс¤ студентам.

1. „и Ї у ¬ас улюблений викладач ?

«агал.

„олов.

∆≥нки

a) так

47,6%

60,0%

44,8%

b) н≥

9,7%

13,3%

9,0%

c) де¤к≥ подобаютьс¤

42,4%

26,7%

46,2%

2. —уворий та вимогливий викладач, це добре ?

а) так, у нього вс≥ вчатьс¤

28,0%

20,0%

29,9%

b) н≥, лише додатков≥ проблеми

08,6%

20,0%

06,0%

c) важко в≥дпов≥сти

07,3%

13,3%

06,0%

d) залежить в≥д ситуац≥њ

56,1%

46,7%

59,2%

3. „и подобаютьс¤ ¬ам в≥дверт≥ викладач≥ ?

а) так

70,7%

73,3%

70,1%

b) н≥

07,3%

20,0%

04,8%

c) ¬аш вар≥ант

22,0%

06,7%

25,4%

4. який викладач викликаЇ б≥льше симпат≥њ: молодий чи у в≥ц≥ ?

а) молодий, так ¤к в≥н  новатор

09,7%

13,3%

09,0%

b) у в≥ц≥, так ¤к в≥н досв≥дчений

06,1%

13,3%

04,8%

c) не залежить в≥д в≥ку

84,2%

73,3%

86,6%

5. ѕочутт¤ гумору Ц це обовТ¤зкова умова вчител¤?

а) так

79,3%

73,3%

80,6%

b) н≥

11,0%

26,7%

07,7%

c) важко в≥дпов≥сти

09,7%

0%

11,9%

6. „и впливаЇ зовн≥шн≥й вид викладача на ставленн¤ до нього?

а) так

68,3%

73,3%

67,2%

b) н≥

13,4%

20,0%

11,9%

c) важко в≥дпов≥сти

18,3%

06,7%

20,9%

7. „и взаЇмоповТ¤зан≥ м≥ж собою ставленн¤ до предмету та до вчител¤?

а) так, завжди

43,9%

53,3%

41,8%

b) ≥нод≥

50,0%

40,0%

52,2%

с) н≥

04,9%

06,7%

04,8%

d) важко в≥дпов≥сти

01,2%

0,00%

01,5%

8. „и повинен вчитель добре знати св≥й предмет?

а) так, обовТ¤зково

100%

100%

100%

b) н≥, головне позитивна атмосфера

0,00%

0,00%

0,00%

c) важко в≥дпов≥сти

0,00%

0,00%

0,00%

9. „и може вчитель зробити помилку ?

а) так

35,4%

26,7%

37,3%

b) так, але обовТ¤зково виправити њњ

64,6%

73,3%

62,7%

c) н≥

0,00%

0,00%

0,00%

10. „и повинен вчитель п≥двищувати свою квал≥ф≥кац≥ю ?

а) так

69,5%

53,3%

73,1%

b) це особиста справа

30,5%

46,7%

26,9%

c) н≥

0,00%

0,00%

0,00%

11. „и Ї плюсом, ¤кщо викладач даЇ додаткову ≥нформац≥ю на уроц≥ ?

а) так

54,9%

26,7%

61,2%

b) т≥льки ¤кщо вона ц≥кава

42,7%

73,3%

35,8%

d) важко в≥дпов≥сти

02,4%

0,00%

03,0%

12. яке домашнЇ завданн¤ повинен задавати вчитель ?

a) поменше

09,7%

33,3%

04,8%

c) закр≥пити вивчене 

86,6%

60,0%

92,5%

d) важко в≥дпов≥сти

03,7%

06,7%

03,0%

13. „и повинен вчитель бути фанатом своЇњ справи ?

a) так

40,2%

40,0%

40,3%

b) н≥

23,2%

33,3%

20,9%

c) важко в≥дпов≥сти

36,6%

26,7%

30,8%

14. „им б≥льше знань та степен≥в у вчител¤, тим краще?

a) так

09,7%

26,7%

06,0%

b) не завжди

36,6%

33,3%

37,3%

c) ≥нод≥ Ц так, а ≥нод≥ Ц навпаки

23,2%

20,0%

23,9%

d) одне на одне не впливаЇ

30,5%

20,0%

32,8%

15. „и повинен вчитель допомагати тим, хто в≥дстаЇ ?

a) так

29,3%

26,7%

29,9%

b) н≥, його час Ц урок

07,3%

26,7%

02,9%

c) ¤кщо вони сам≥ цього хочуть

63,4%

46,7%

67,2%

16. „и повинен викладач д≥литис¤ своњми проблемами ≥з студентами ?

a) так, це ц≥каво

03,7%

13,3%

01,5%

b) ≥нод≥

15,9%

20,0%

14,9%

c) в≥н сам вир≥шуЇ

41,4%

13,3%

47,8%

d) н≥, особистому не м≥сце на робот≥

39,0%

53,3%

35,8%

17. яка ¬аша усп≥шн≥сть?

 

 

 

a) на Ув≥дм≥нноФ

17,1%

06,7%

19,4%

b) на УдобреФ

72,0%

60,0%

74,6%

c) на Узадов≥льноФ

11,0%

33,3%

05,8%

1. „и Ї у ¬ас улюблений викладач ?

7. „и взаЇмоповТ¤зан≥ м≥ж собою ставленн¤ до предмету та до вчител¤?

15. „и повинен вчитель допомагати тим, хто в≥дстаЇ ?



Используются технологии uCoz