ƒл¤ студент≥в педагог≥чного ун≥верситету актуальною Ї проблема особистост≥ викладача.
ћета даного досл≥дженн¤ пол¤гала в тому, щоб отримати у¤вленн¤ студент≥в про ≥деального викладача. ћи ставили перед собою так≥ задач≥:
1. ¬становити, ¤к≥ характеристики особистост≥ вчител¤ ц≥нують студенти.
2. «'¤сувати, ¤к≥ ¤кост≥ необх≥дн≥ викладачу в його профес≥йн≥й д≥¤льност≥.
3. ¬становити, ¤ким повинно бути його ставленн¤ ¤к до предмету, так ≥ до студент≥в.
ћи висунули так≥ г≥потези:
1. ≤деальний викладач допомагаЇ студентам, залишаючись при цьому вимогливим ≥ в≥двертим, маючи почутт¤ гумору ≥ гарний зовн≥шн≥й вигл¤д.
2. ¬≥н повинен гарно волод≥ти своЇю спец≥альн≥стю ≥ п≥двищувати свою квал≥ф≥кац≥ю.
3. ¬читель повинен орган≥зовувати ц≥кав≥ та ≥нформативно насичен≥ уроки.
ѕроанал≥зувавши дан≥ анкетуванн¤, можна зробити висновок, що наш≥ г≥потези частково п≥дтверджуютьс¤. «окрема, 70,7% опитаним подобаютьс¤ в≥дверт≥ викладач≥. ¬одночас, Уособистому не м≥сце на робот≥Ф, вважають 53,3% юнак≥в, тод≥ ¤к дл¤ 47,8% д≥вчат вчитель сам вир≥шуЇ, чи д≥литис¤ йому своњми проблемами з≥ студентами. 4/5 студент≥в (79,3%) вважають, що почутт¤ гумору Ц обов'¤зкова риса характеру вчител¤. 68,3% переконан≥, що зовн≥шн≥й вигл¤д викладача впливаЇ на ставленн¤ до нього, дл¤ юнак≥в це нав≥ть важлив≥ше, н≥ж дл¤ д≥вчат (73,3% ≥ 67,2% в≥дпов≥дно). ÷е п≥дтверджуЇ нашу г≥потезу про риси характеру викладача, однак лише 28% опитаних вважають, що вчитель повинен бути суворим ≥ вимогливим. ƒл¤ переважноњ б≥льшост≥ студент≥в (84,2%) в≥к викладача не в≥д≥граЇ важливоњ рол≥, хоча 9,7% опитаних симпатизуЇ молодому викладачу. ожний другий впевнений, що ≥нод≥ ставленн¤ до предмету ≥ до вчител¤ взаЇмопов'¤зан≥, 53,3% юнак≥в переконан≥, що це трапл¤Їтьс¤ завжди.
” студент≥в висок≥ вимоги до викладача, ¤к до профес≥онала, що п≥дтверджуЇ нашу г≥потезу, що в≥н повинен гарно волод≥ти своЇю спец≥альн≥стю ≥ п≥двищувати свою квал≥ф≥кац≥ю. ¬читель повинен добре знати св≥й предмет (100%) ≥ 69,5% респондент≥в вважають, що в≥н повинен п≥двищувати свою квал≥ф≥кац≥ю. «нанн¤ ≥ ступен≥ суттЇво або й взагал≥ не впливають на профес≥йн≥ ¤кост≥ (36,6% ≥ 30,5% в≥дпов≥дно). √≥потеза, що викладач повинен орган≥зовувати ц≥кав≥ та ≥нформац≥йно насичен≥ уроки п≥дтвердилась. 61,2% д≥вчат вважаЇ, що вчитель повинен давати додаткову ≥нформац≥ю, тод≥ ¤к 73,3% юнак≥в гадають, що це повинна бути лише ц≥кава ≥нформац≥¤. 92,5% д≥вчат переконан≥, що обс¤г домашнього завданн¤ маЇ бути таким, щоб закр≥пити вивчене. ÷ю думку п≥дтримують ≥ 60% юнак≥в. ќднак 1/3 останн≥х (33,3%) напол¤гають, що домашнього завданн¤ повинно бути ¤комога менше. ¬читель повинен допомагати тим, хто в≥дстаЇ, лише ¤кщо вони сам≥ цього хочуть (63,4%), однак кожний четвертий юнак взагал≥ проти такоњ допомоги. ¬икладач може зробити помилку, але б≥льш≥сть (64,6%) п≥дкреслюють, що в≥н повинен њњ виправити. ћайже вс≥ наш≥ г≥потези п≥дтвердились. «авд¤ки цьому досл≥дженню ми з'¤сували риси характеру ≥ профес≥йн≥ ¤кост≥ викладача, ¤к≥ подобаютьс¤ студентам.
1. „и Ї у ¬ас улюблений викладач ? |
«агал. |
„олов. |
∆≥нки |
a) так |
47,6% |
60,0% |
44,8% |
b) н≥ |
9,7% |
13,3% |
9,0% |
c) де¤к≥ подобаютьс¤ |
42,4% |
26,7% |
46,2% |
2. —уворий та вимогливий викладач, це добре ? |
|||
а) так, у нього вс≥ вчатьс¤ |
28,0% |
20,0% |
29,9% |
b) н≥, лише додатков≥ проблеми |
08,6% |
20,0% |
06,0% |
c) важко в≥дпов≥сти |
07,3% |
13,3% |
06,0% |
d) залежить в≥д ситуац≥њ |
56,1% |
46,7% |
59,2% |
3. „и подобаютьс¤ ¬ам в≥дверт≥ викладач≥ ? |
|||
а) так |
70,7% |
73,3% |
70,1% |
b) н≥ |
07,3% |
20,0% |
04,8% |
c) ¬аш вар≥ант |
22,0% |
06,7% |
25,4% |
4. який викладач викликаЇ б≥льше симпат≥њ: молодий чи у в≥ц≥ ? |
|||
а) молодий, так ¤к в≥н новатор |
09,7% |
13,3% |
09,0% |
b) у в≥ц≥, так ¤к в≥н досв≥дчений |
06,1% |
13,3% |
04,8% |
c) не залежить в≥д в≥ку |
84,2% |
73,3% |
86,6% |
5. ѕочутт¤ гумору Ц це обовТ¤зкова умова вчител¤? |
|||
а) так |
79,3% |
73,3% |
80,6% |
b) н≥ |
11,0% |
26,7% |
07,7% |
c) важко в≥дпов≥сти |
09,7% |
0% |
11,9% |
6. „и впливаЇ зовн≥шн≥й вид викладача на ставленн¤ до нього? |
|||
а) так |
68,3% |
73,3% |
67,2% |
b) н≥ |
13,4% |
20,0% |
11,9% |
c) важко в≥дпов≥сти |
18,3% |
06,7% |
20,9% |
7. „и взаЇмоповТ¤зан≥ м≥ж собою ставленн¤ до предмету та до вчител¤? |
|||
а) так, завжди |
43,9% |
53,3% |
41,8% |
b) ≥нод≥ |
50,0% |
40,0% |
52,2% |
с) н≥ |
04,9% |
06,7% |
04,8% |
d) важко в≥дпов≥сти |
01,2% |
0,00% |
01,5% |
8. „и повинен вчитель добре знати св≥й предмет? |
|||
а) так, обовТ¤зково |
100% |
100% |
100% |
b) н≥, головне позитивна атмосфера |
0,00% |
0,00% |
0,00% |
c) важко в≥дпов≥сти |
0,00% |
0,00% |
0,00% |
9. „и може вчитель зробити помилку ? |
|||
а) так |
35,4% |
26,7% |
37,3% |
b) так, але обовТ¤зково виправити њњ |
64,6% |
73,3% |
62,7% |
c) н≥ |
0,00% |
0,00% |
0,00% |
10. „и повинен вчитель п≥двищувати свою квал≥ф≥кац≥ю ? |
|||
а) так |
69,5% |
53,3% |
73,1% |
b) це особиста справа |
30,5% |
46,7% |
26,9% |
c) н≥ |
0,00% |
0,00% |
0,00% |
11. „и Ї плюсом, ¤кщо викладач даЇ додаткову ≥нформац≥ю на уроц≥ ? |
|||
а) так |
54,9% |
26,7% |
61,2% |
b) т≥льки ¤кщо вона ц≥кава |
42,7% |
73,3% |
35,8% |
d) важко в≥дпов≥сти |
02,4% |
0,00% |
03,0% |
12. яке домашнЇ завданн¤ повинен задавати вчитель ? |
|||
a) поменше |
09,7% |
33,3% |
04,8% |
c) закр≥пити вивчене |
86,6% |
60,0% |
92,5% |
d) важко в≥дпов≥сти |
03,7% |
06,7% |
03,0% |
13. „и повинен вчитель бути фанатом своЇњ справи ? |
|||
a) так |
40,2% |
40,0% |
40,3% |
b) н≥ |
23,2% |
33,3% |
20,9% |
c) важко в≥дпов≥сти |
36,6% |
26,7% |
30,8% |
14. „им б≥льше знань та степен≥в у вчител¤, тим краще? |
|||
a) так |
09,7% |
26,7% |
06,0% |
b) не завжди |
36,6% |
33,3% |
37,3% |
c) ≥нод≥ Ц так, а ≥нод≥ Ц навпаки |
23,2% |
20,0% |
23,9% |
d) одне на одне не впливаЇ |
30,5% |
20,0% |
32,8% |
15. „и повинен вчитель допомагати тим, хто в≥дстаЇ ? |
|||
a) так |
29,3% |
26,7% |
29,9% |
b) н≥, його час Ц урок |
07,3% |
26,7% |
02,9% |
c) ¤кщо вони сам≥ цього хочуть |
63,4% |
46,7% |
67,2% |
16. „и повинен викладач д≥литис¤ своњми проблемами ≥з студентами ? |
|||
a) так, це ц≥каво |
03,7% |
13,3% |
01,5% |
b) ≥нод≥ |
15,9% |
20,0% |
14,9% |
c) в≥н сам вир≥шуЇ |
41,4% |
13,3% |
47,8% |
d) н≥, особистому не м≥сце на робот≥ |
39,0% |
53,3% |
35,8% |
17. яка ¬аша усп≥шн≥сть? |
|
|
|
a) на Ув≥дм≥нноФ |
17,1% |
06,7% |
19,4% |
b) на УдобреФ |
72,0% |
60,0% |
74,6% |
c) на Узадов≥льноФ |
11,0% |
33,3% |
05,8% |
1. „и Ї у ¬ас улюблений викладач ?
7. „и взаЇмоповТ¤зан≥ м≥ж собою ставленн¤ до предмету та до вчител¤?
15. „и повинен вчитель допомагати тим, хто в≥дстаЇ ?