—тудентство... Ѕезтурботн≥сть, гучн≥ гул¤нки з ранку до ноч≥ та романтичн≥ бес≥ди у ст≥нах р≥дного гуртожитку з ноч≥ до ранку, лункий дружн≥й сп≥в п≥д г≥тару Ц з цим асоц≥юютьс¤ ц≥ найкращ≥, ¤к вважаЇтьс¤ в народ≥, роки молодост≥. ’то з старшого покол≥нн¤, живучи розм≥реним житт¤м i стомившись в≥д неск≥нчених рутинних будн≥в, не згадуЇ з ностальг≥Їю про цю чудову пору. “епер, через багато рок≥в вони з усм≥шкою розпов≥дають про т≥ "життЇво важлив≥" проблеми, повТ¤зан≥ з≥ складанн¤м екзамен≥в, страхом перед викладачами, неск≥нченними пошуками книжок та конспект≥в i, ¤к насл≥док, з безсонними ночами.
як в≥домо, мета кожного студента Ц це одержати добр≥ знанн¤ у сфер≥ майбутньоњ профес≥њ. јле все повинно мати свою м≥ру. Ѕудучи людиною невибагливою та здатною пристосуватис¤ до будь-¤ких умов, студент прагне до поЇднанн¤ розваг з отриманн¤м диплому. ќтже, одн≥Їю з актуальних проблем усього студентства Ї правильний розпод≥л часу на прот¤з≥, ¤к на нього, досить короткоњ доби. ‘акультет ≥ноземних мов Їдиний в ун≥верситет≥ навчаЇтьс¤ в другу зм≥ну. —аме з цим повТ¤зано багато труднощ≥в у плануванн≥ дн¤. ÷¤ проблема нас глибоко ц≥кавить тому що, доки ми студенти, вона стосуЇтьс¤ i нас. ўо ж спонукало нас до вибору саме ц≥Їњ теми? ÷е трапилось неспод≥вано.
ќдного разу, коли погода була не з найкращих i за в≥кном увесь день йшов дощ, у нас виникла дискус≥¤ стосовно впливу природних умов на працездатн≥сть людей. ÷е загальнов≥домий факт, що людина Ц це нев≥дТЇмна частка природи i тому несв≥домо п≥дкор¤Їтьс¤ њњ законам, а студент не Ї виключенн¤м. “аким чином ми прийшли до висновку, що темою нашого досл≥дженн¤ буде залежн≥сть усп≥х≥в у навчанн≥ в≥д природних та часових фактор≥в, таких ¤к: пора року, час доби, природн≥ ¤вища. ћ≥сцем нашого досл≥дженн¤ ми обрали гуртожиток, тому що в≥н Ї своЇр≥дною моделлю сусп≥льства, членами ¤кого Ї самост≥йн≥, заклопотан≥ люди, граф≥к ¤ких Ї жорстким ≥ напруженим. ¬иход¤чи з усього вищезазначеного, ми вважаЇмо необх≥дним п≥дкреслити на¤вн≥сть даноњ проблеми та спод≥ваЇмось, що вона викличе ≥нтерес ¤к у студент≥в, так ≥ у викладач≥в. јбсолютна погр≥шн≥сть у п≥драхунках Ц 0,1.
ћета нашого досл≥дженн¤ пол¤гаЇ у вивченн≥ сп≥вв≥дношенн¤ працездатност≥ студент≥в факультету ≥ноземних мов, що проживають у гуртожитку є 3 та продуктивност≥ њх прац≥ та р≥зних, природних та часових фактор≥в. ≤з 140 студент≥в факультету ≥ноземних мов, що проживають на даний час у гуртожитку, 81 людину було опитано. ƒо опрацюванн¤ було допущено 76 анкет, 8 з ¤ких заповнювались особами чолов≥чоњ стат≥ та 68 ос≥б ж≥ночоњ стат≥. ÷¤ р≥зниц¤ по¤снюЇтьс¤ процентним сп≥вв≥дношенн¤м м≥ж чолов≥ками ≥ ж≥нками, що проживають у гуртожитку. ќпитуванн¤ проводилось в читальному зал≥ гуртожитку є3. јнон≥мн≥сть була гарантована. ¬ ход≥ досл≥дженн¤ була зроблена спроба ретельн≥ше розгл¤нути проблему усп≥шност≥ та дати в≥дпов≥дь на запитанн¤ Ц чому де¤к≥ студенти можуть охопити весь необх≥дний матер≥ал ≥ нав≥ть засвоњти багато додатковоњ ≥нформац≥њ, а ≥нш≥ Ц не в змоз≥ виконати нав≥ть елементарн≥ вимоги. Ќаша програма передбачаЇ ви¤в сусп≥льноњ думки шл¤хом опитуванн¤ студент≥в ун≥верситету. јнал≥зуючи результати, ми з≥ткнулись з ц≥лком неоч≥куваними дл¤ нас вар≥антами в≥дпов≥дей. ѕро це дал≥.
ѕроанал≥зувавши анкети респондент≥в, ми прийшли до наступних висновк≥в. ќдним з важливих завдань нашого соц≥олог≥чного досл≥дженн¤ було ви¤вленн¤ середньоњ тривалост≥ робочого дн¤ студент≥в факультету ≥ноземних мов, ¤к≥ проживають у гуртожитку. —л≥д в≥дм≥тити, що 61,8% опитуваних розпочинають св≥й день з 7 до 9 години ранку при тому, що 73,7% л¤гають спати п≥сл¤ оп≥вноч≥, що, ¤к правило, в≥дображаЇтьс¤ ¤к на ф≥зичному, так ≥ на псих≥чному стан≥. ћожливо, цим можна по¤снити те, що 63,2% респондент≥в знаход¤тьс¤ у пасивному стан≥ саме вранц≥, ≥ лише 23,7% Ц ввечер≥, 13,2% Ц вдень. “акий розклад дн¤ зумовлений тим фактом, що факультет ≥ноземних мов, на в≥дм≥ну в≥д ≥нших, навчаЇтьс¤ у 2 зм≥ну. 75% студент≥в задоволен≥ цим (з них вс≥ респонденти чолов≥чоњ стат≥, що ц≥каво, вважають за краще, вчитис¤ саме у другу зм≥ну). –обочий план кожноњ людини маЇ своњ характерн≥ особливост≥, ≥ншими словами Ц в≥н Ї ≥ндив≥дуальним. Ќаприклад, 67% студент≥в виконуЇ домашнЇ завданн¤ ввечер≥, 13,2% ≥ 15,8% Ц вранц≥ та вноч≥ в≥дпов≥дно. јктивн≥сть студент≥в найб≥льш про¤вл¤Їтьс¤ також ввечер≥ Ц 45%, ц≥кавим Ї те, що чолов≥ки б≥льш активн≥ вдень (62,5%), а ж≥нки Ц ввечер≥ (48,5%). «розум≥ло, що пасивний стан опитуваних вранц≥ (63,2%) може бути по¤снений вищезазначеними факторами.
Ќаступним завданн¤м нашоњ роботи було ви¤вленн¤ результат≥в впливу природних ¤вищ Ц таких ¤к дощ, сонце, пора року Ц на усп≥шн≥сть студент≥в. ќтже, ¤к ви¤вилось, улюблена пора року студент≥в (63,2%) Ц л≥то, так ¤к вони мають можлив≥сть добре в≥дпочити (56%) та розкрити св≥й творчий потенц≥ал (23,7%). ћожливо передчутт¤ тривалого в≥дпочинку ≥ Ї завадою до усп≥шного складанн¤ л≥тн≥й сес≥њ, бо б≥льш усп≥шно складаЇтьс¤ саме зимова сес≥¤ Ц так в≥дпов≥ли 63,2% опитуваних. Ћ≥тн¤ сес≥¤ б≥льш усп≥шна дл¤ 36,8% опитаних. якщо це результат впливу пори року, то погода б≥льш впливаЇ на ж≥нок, а дл¤ 50% чолов≥к≥в усп≥шною Ї одна ≥з сес≥й. „и в≥р¤ть студенти в взаЇмозв'¤зок усп≥шност≥ з природними факторами? («апитанн¤ є 15). У“акФ Ц в≥дпов≥ли 40,8% опитаних, н≥ Ц 43,4% (чолов≥ки Ц 25%, ж≥нки Ц 45,6%). ѕерш≥ зрозум≥ли, що д≥йсно, вплив природи на людину маЇ м≥сце, але б≥льш≥сть з ними не погоджуЇтьс¤. ÷≥каво, що в сон¤чну погоду 56,6% опитуваних не мають бажанн¤ вчитис¤, ≥ при цьому усп≥шно вчатьс¤. “акож мала к≥льк≥сть студент≥в ви¤вл¤Ї бажанн¤ вчитис¤ коли ≥де дощ (лише 13,2%), 19,7% спить п≥д час дощу ≥ 40,8%Ц в≥дпочиваЇ. ўе 26,3% жител≥в гуртожитку п≥д час дощу займаютьс¤ ≥ншими романтичними справами: пишуть в≥рш≥ чи пишуть особистий щоденник або мр≥ють, дивл¤чись на калюж≥, слухають приЇмну музику або читають, слухають дощ ≥ думають про житт¤.
√овор¤чи про усп≥шн≥сть, треба зазначити, що 68,4% респондент≥в оц≥нюють своњ знанн¤ по основному предмету на "добре", 13,2% та 17,1% на "в≥дм≥нно" та "задов≥льно" в≥дпов≥дно. 75% респондент≥в вчатьс¤ на 3-5 курс≥ ≥ 25% Ц на 1-2, тобто к≥льк≥сть старшокурсник≥в серед респондент≥в перевищуЇ к≥льк≥сть представник≥в молодших курс≥в, ¤к≥ ще не встигли пристосуватис¤ до умов та загального режиму гуртожитку, на в≥дм≥ну в≥д старшокурсник≥в, ¤к≥ можливо ≥ дали так≥ досить висок≥ показники усп≥шност≥.
ƒане досл≥дженн¤ було проведене з метою одержати ¤комога б≥льше ≥нформац≥њ щодо зв'¤зку м≥ж навчанн¤м ≥ природними та часовими факторами студент≥в факультету ≥ноземних мов, ¤к≥ проживають у гуртожитку. ¬ наш≥й г≥потез≥ ми припустили, що усп≥шн≥сть опитуваних буде знаходитись в пр¤м≥й залежност≥ в≥д природних умов, також ми були переконан≥, що б≥льш≥сть студент≥в надають перевагу навчанню саме в веч≥рн≥й час ≥ при поган≥й погод≥, ≥ що режим навчанн¤ факультету ≥ноземних мов Ї своЇр≥дним, але ви¤вилось, що наша г≥потеза Ї частково хибною. ѕроанал≥зувавши результати досл≥дженн¤, ми прийшли до висновку, що режим роботи студент≥в нашого факультету, ¤к≥ проживають у гуртожитку, п≥дкор¤Їтьс¤ ≥ндив≥дуальним часовим законам. ўо стосуЇтьс¤ впливу природних ¤вищ, то усп≥шн≥сть не п≥ддаЇтьс¤ њх впливу. —тудент був ≥ залишаЇтьс¤ людиною, ¤ка часто п≥ддаЇтьс¤ л≥нощам незалежно в≥д погоди. “ож з ≥ншого боку н≥¤к≥ природн≥ ¤вища не змус¤ть його працювати. Ќаша г≥потеза стосовно часових фактор≥в п≥дтвердилась. як ≥ припускалос¤, б≥льш≥сть студент≥в виконують домашн≥ завданн¤ ввечер≥ ≥, ¤к правило, л¤гають спати лише п≥сл¤ п≥вноч≥. як результат цього Ц недостатн¤ к≥льк≥сть годин сну ≥ пасивн≥сть вранц≥. ¬исновки нашого досл≥дженн¤ ви¤вились неоч≥куваними, але дуже ц≥кавими. —под≥ваЇмось, вони зац≥кавл¤ть ≥ студент≥в, ≥ не т≥льки њх, але ≥ ≥нших прац≥вник≥в осв≥ти
–езультати опитуванн¤ |
„. |
∆ |
¬се % |
„ол. |
∆≥нки |
1. ¬ ¤ку пору року ¬и народилис¤ ? |
|||||
a) взимку |
1 |
17 |
23,7% |
12,5% |
25,0% |
b) навесн≥ |
3 |
14 |
22,4% |
37,5% |
20,6% |
c) вл≥тку |
3 |
20 |
30,3% |
37,5% |
29,4% |
d) восени |
1 |
17 |
23,7% |
12,5% |
25,0% |
2. яка тво¤ улюблена пора року ? |
|||||
a) зима |
0 |
2 |
2,6% |
0,0% |
2,9% |
b) весна |
0 |
22 |
28,9% |
0,0% |
32,4% |
c) л≥то |
7 |
41 |
63,2% |
87,5% |
60,3% |
d) ос≥нь |
1 |
3 |
5,3% |
12,5% |
4,4% |
3. “об≥ вона подобаЇтьс¤ тому, що... |
|||||
a) можна добре в≥дпочити |
3 |
40 |
56,6% |
37,5% |
58,8% |
b) розкрити творч≥й потенц≥ал |
2 |
16 |
23,7% |
25,0% |
23,5% |
—) ≥нше |
3 |
12 |
19,7% |
37,5% |
17,6% |
4. ¬ ¤кий час (за добу) ти звичайно робиш домашню роботу ? |
|||||
a) вранц≥ |
3 |
7 |
13,2% |
37,5% |
10,3% |
b) вдень |
0 |
3 |
3,9% |
0,0% |
4,4% |
c) ввечер≥ |
4 |
47 |
67,1% |
50,0% |
69,1% |
d) вноч≥ |
1 |
11 |
15,8% |
12,5% |
16,2% |
5. ¬ ¤кий час (за добу) ти найб≥льш активний ? |
|||||
a) вранц≥ |
1 |
7 |
10,5% |
12,5% |
10,3% |
b) вдень |
5 |
22 |
35,5% |
62,5% |
32,4% |
c) ввечер≥ |
1 |
33 |
44,7% |
12,5% |
48,5% |
d) вноч≥ |
1 |
6 |
9,2% |
12,5% |
8,8% |
6. „и Ї такий час (за добу), коли ти част≥ше за все знаходишс¤ в пасивному стан≥ ? |
|||||
a) вранц≥ |
3 |
45 |
63,2% |
37,5% |
66,2% |
b) вдень |
2 |
8 |
13,2% |
25,0% |
11,8% |
c) ввечер≥ |
3 |
15 |
23,7% |
37,5% |
22,1% |
7. оли ти част≥ше думаЇш про навчанн¤ ? |
|||||
a) вранц≥ |
5 |
18 |
30,3% |
62,5% |
26,5% |
b) вдень |
3 |
24 |
35,5% |
37,5% |
35,3% |
c) ввечер≥ |
0 |
23 |
30,3% |
0,0% |
33,8% |
d) вноч≥ |
0 |
3 |
3,9% |
0,0% |
4,4% |
8. ќц≥ни твоњ знанн¤ по основному предмету ? |
|||||
a) Ув≥дм≥нноФ |
0 |
10 |
13,2% |
0,0% |
14,7% |
b) УдобреФ |
5 |
47 |
68,4% |
62,5% |
69,1% |
c) Узадов≥льноФ |
3 |
10 |
17,1% |
37,5% |
14,7% |
d)Унезадов≥льноФ |
0 |
1 |
1,3% |
0,0% |
1,5% |
9. яка сес≥¤ б≥льш усп≥шна дл¤ тебе ? |
|||||
a) зимова |
4 |
44 |
63,2% |
50,0% |
64,7% |
b) л≥тн¤ |
4 |
24 |
36,8% |
50,0% |
35,3% |
c) весн¤на (перескладальна) |
0 |
0 |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
d) ос≥нн¤ |
0 |
0 |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
10. оли йде дощ, ти: |
|||||
a) вчишс¤ |
2 |
8 |
13,2% |
25,0% |
11,8% |
b) спиш |
1 |
14 |
19,7% |
12,5% |
20,6% |
c) в≥дпочиваЇш |
3 |
28 |
40,8% |
37,5% |
41,2% |
d) тв≥й вар≥ант |
2 |
18 |
26,3% |
25,0% |
26,5% |
11. „и Ї у тебе бажанн¤ вчитис¤ у сон¤чну погоду ? |
|||||
a) так |
3 |
8 |
14,5% |
37,5% |
11,8% |
b) н≥ |
5 |
38 |
56,6% |
62,5% |
55,9% |
c) важко в≥дпов≥сти |
0 |
22 |
28,9% |
0,0% |
32,4% |
12. ¬ ¤ку зм≥ну ти хот≥в би вчитис¤ ? |
|||||
a) в першу |
0 |
12 |
15,8% |
0,0% |
17,6% |
b) в другу |
8 |
49 |
75,0% |
100,0% |
72,1% |
c) важко в≥дпов≥сти |
0 |
7 |
9,2% |
0,0% |
10,3% |
13. ќ котр≥й годин≥ ти звичайно прокидаЇшс¤ ? |
|||||
« 7 до 9 |
7 |
40 |
61,8% |
87,5% |
58,8% |
« 9 до 12 |
1 |
28 |
38,2% |
12,5% |
41,2% |
14. ќ котр≥й годин≥ ти зак≥нчуЇш св≥й робочий день ? |
|||||
до п≥вноч≥ |
0 |
20 |
26,3% |
0,0% |
29,4% |
п≥сл¤ п≥вноч≥ |
8 |
48 |
73,7% |
100,0% |
70,6% |
15. „и в≥риш ти в те, що усп≥шн≥сть залежить в≥д пори року та в≥д часу доби ? |
|||||
a) так |
6 |
25 |
40,8% |
75,0% |
36,8% |
b) н≥ |
2 |
31 |
43,4% |
25,0% |
45,6% |
c) важко в≥дпов≥сти |
0 |
12 |
15,8% |
0,0% |
17,6% |
16. —к≥льки тоб≥ рок≥в ? |
|||||
17-18 |
1 |
12 |
17,1% |
12,5% |
17,6% |
19 ≥ старше |
7 |
56 |
82,9% |
87,5% |
82,4% |
17. “во¤ стать ? |
|||||
a) ж≥ноча |
0 |
68 |
89,5% |
0,0% |
100,0% |
b) чолов≥ча |
8 |
0 |
10,5% |
100,0% |
0,0% |
19. Ќа ¤кому курс≥ ти вчишс¤ ? |
|||||
1-2 курс |
1 |
18 |
25,0% |
12,5% |
26,5% |
3-5 курс |
7 |
50 |
75,0% |
87,5% |
73,5% |
20. ¬ ¤к≥й школ≥ (л≥цењ) ти вчивс¤ ? |
|||||
ј) в м≥ський |
5 |
42 |
61,8% |
62,5% |
61,7% |
b) в с≥льський |
2 |
15 |
22,4% |
25,0% |
22,1% |
—) спочатку в одн≥й, а пот≥м в ≥нш≥й |
1 |
11 |
15,8% |
12,5% |
16,2% |
ƒ≥аграма до питанн¤ 7. оли ти част≥ше думаЇш про навчанн¤ ?