ќсновним правилом, ¤ким керуЇтьс¤ будь-¤ка система, компонентом ¤коњ Ї представники виду homo sapiens Ц це в≥дверт≥сть та дов≥ра. Ќа ск≥льки це важливо ? „и це насправд≥ так, чи Ї це основним при сп≥лкуванн≥, а особливо при мовчанн≥ ? √≥потеза досл≥дженн¤ пол¤гала в тому, що не вс≥ завжди керуЇтьс¤ чесн≥стю ≥ це становить десь 50%. ѕроведене досл≥дженн¤ в основному п≥дтвердило мою г≥потезу та уточнило цифри. “ак, б≥л¤ 70% опитаних вважають, що викладач≥ в≥дверт≥ з ними на 50% ≥ нижче. Ќа 100% в≥дверт≥сть викладач≥в оц≥нюють лише 3,8% респондент≥в. ј що стосуЇтьс¤ в≥двертост≥ в сам≥й груп≥, то на 100% чесною вважають свою групу 12,5% опитаних, чесною на 50% ≥ нижче - б≥л¤ 44% респондент≥в.
ƒруз≥в обманюЇ б≥льш≥сть опитаних (70%). “ак, у юнак≥в 12,5% робл¤ть це часто, а 62,5% ≥нколи та лише 25% Ц н≥коли. ƒ≥вчата, ви¤вл¤Їтьс¤, н≥коли часто не обманюють, х≥ба що ≥нод≥ обманюють своњх друз≥в 69,4% зате 30,6% цього н≥коли не робл¤ть. ј от ¤к респонденти сам≥ оц≥нюють в≥дверт≥сть своњх товариш≥в. “ак, 25% опитаних вважають, що друз≥ в≥дверт≥ з ними на 100%. Ћише 3,8% опитаних оц≥нюють в≥дверт≥сть своњх друз≥в нижче 50%. ќтож, ¤к ми бачимо, в пор≥вн¤нн≥ з викладачами, друз≥ Ї б≥льш важлив≥ш≥ в житт≥ студента, та саме вони Ї т≥ люди, на ¤ких можна покластись.
јле хто ж таки б≥льш в≥дверт≥ - чолов≥ки чи ж≥нки? ѕредставниц≥ прекрасного полу вважають (29,2%), що це Ц чолов≥ки, тод≥ ¤к аж 56,9% опитаним ж≥нкам було важко в≥дпов≥сти, ≥ лише 13,9% респонденток вважають, що б≥льш в≥дверт≥ Ц ж≥нки. —еред хлопц≥в лише 12,5% не знають, хто б≥льш в≥двертий ≥ ст≥льки ж вважають б≥льш в≥двертими ж≥нок, а 75% хлопц≥в впевнено вважають чолов≥к≥в в≥дверт≥шими.
Ќа запитанн¤, чи завжди потр≥бно бути чесним, УтакФ в≥дпов≥ло лише 33,8% опитаних, тод≥ ¤к У≥нод≥ Ф Ц 35% ≥ Ун≥Ф Ц 31,3% ј от на запитанн¤, чи виг≥дно бути нечесним, впевнено в≥дпов≥ли УтакФ 18,8% респондент≥в, ≥ ще 65% в≥дпов≥ли що У≥нод≥Ф. Ћише 15,8% опитаних вважають що бути нечесним невиг≥дно. Ѕ≥льш≥сть опитаних, ¤к хлопц≥в так ≥ д≥вчат, оц≥нюють свою в≥дверт≥сть в ц≥й анкет≥ на 90-100%. ћайже вс≥ ходили до м≥ських шк≥л Ц д≥вчата 5 курсу \84%\, д≥вчата 2 курсу Ц 70%, хлопц≥ Ц по 75%. ј от на запитанн¤ є10, чи вдаютьс¤ студенти до нетрадиц≥йних метод≥в отриманн¤ оц≥нки, тобто Ц хабар, шантаж, погроза, 82.5% респондент≥в в≥дпов≥ли що Ун≥колиФ. –ешта в≥дпов≥ли Ц У≥нод≥Ф. ÷≥каво, це забагато, чи замало?
ўо ж стосуЇтьс¤ студентського ризику, то тут також Ї над чим замислитись Ц 69,4% д≥вчат та 50% хлопц≥в вважають, що ризиком Ї: прийти не п≥дготованим на урок ≥ отримати позитивну оц≥нку. Ћише 17,5% опитаних вважають ризиком не прийти на зан¤тт¤. ј взагал≥, 78,8% студент≥в ризикують ≥нод≥, 17,5% Ц часто, проте Ї ≥ так≥, ¤к≥ цього н≥коли не робл¤ть (3,8%). як часто студенти змушен≥ вигадувати причину в≥дсутност≥ на уроц≥? 50% чолов≥чоњ стат≥ 2 курсу робл¤ть це часто, та 25% Ц н≥коли. Ќа 5 курс≥ "≥нод≥" Ц 75%. ј у д≥вчат "≥нод≥" Ц 76% та 77% в≥дпов≥дно. “акож важливим Ї питанн¤, на ск≥льки студенти готують домашнЇ завданн¤? Ќа 100% готують домашнЇ завданн¤ лише 18,8% опитаних. ƒругий курс б≥льше н≥ж 5 (20%, 16,7%), д≥вчата б≥льше н≥ж юнаки (19,4%, 12,5%). ј от ¤к студенти реагують на те, що ≥нколи њх запитують саме те, чого вони ну н≥¤к не розум≥ють: 50% хлопц≥в на 5 та на 2 курс≥ вважають що це Ц дол¤. 41% ж≥ночоњ стат≥ (2 курс) вважають, що це законом≥рн≥сть, а 33% Ц р≥дк≥сть, на ¤ку не сл≥д звертати увагу. “ак само гадають д≥вчата 5 курсу Ц 60%.
≤ ще одне важливе запитанн¤; чи все потр≥бно робити, що вам говор¤ть? Ћише 11,3% респондент≥в вважають що УтакФ –ешта вважають, що Ун≥Ф (41,3%), або УчастковоФ (47,5%) ÷≥каво, що на 5 курс≥ кажуть Ун≥Ф значно б≥льша частина респондент≥в н≥ж на 2 курс≥, а саме на 2 курс≥ 28%, а на 5 курс≥ вже Ц 63,3%. ѕри цьому майже вдв≥ч≥ зменшуЇтьс¤ в≥дсоток тих, хто каже УтакФ (14% Ц 2 курс, 6,7% Ц 5 курс) ≥ тих, хто вважаЇ, що потр≥бно виконувати, те, що кажуть лише "частково". (58% ≥ 30% Ц в≥дпов≥дно).
ќтже, можемо в≥дверто сказати, що вчител¤м потр≥бно ¤кось викликати б≥льше дов≥ри, бо майже все в св≥т≥ побудоване на чесних в≥дносинах м≥ж людьми. Ќажаль Ї випадки хабарництва, але ¤к то кажуть Ц жити ≥ вчитис¤ хочетьс¤ вс≥м. Ѕ≥льш≥сть студент≥в живуть справжн≥м студентським житт¤м Ц ≥ це добре. ўе можна зробити багато висновк≥в, але кожен зробить њх дл¤ себе сам, вдумавшись в наведен≥ цифри.
–езультати опитуванн¤ |
2 „ |
2 ∆ |
5 „ |
5 ∆ |
¬се % |
2 к.% |
5 к.% |
„. % |
∆ % |
1. „и вважаЇте ¬и, що все, що накажуть, потр≥бно виконувати? |
|||||||||
a) так |
1 |
6 |
1 |
1 |
11,3% |
14,0% |
6,7% |
25,0% |
9,7% |
b) н≥ |
2 |
12 |
2 |
17 |
41,3% |
28,0% |
63,3% |
50,0% |
40,3% |
c) частково |
1 |
28 |
1 |
8 |
47,5% |
58,0% |
30,0% |
25,0% |
50,0% |
2. ўо ¬и вважаЇте Устудентським ризикомФ: |
|||||||||
а) не п≥дготов. отримати 4-5 |
3 |
31 |
1 |
19 |
67,5% |
68,0% |
66,7% |
50,0% |
69,4% |
п≥дготований на50% ≥ не викликали |
1 |
6 |
1 |
4 |
15,0% |
14,0% |
16,7% |
25,0% |
13,9% |
c) не прийти... |
0 |
9 |
2 |
3 |
17,5% |
18,0% |
16,7% |
25,0% |
16,7% |
3. ¬и вважаЇте, що викладач≥ в≥дверт≥ з ¬ами на: |
|||||||||
100% |
0 |
2 |
0 |
1 |
3,8% |
4,0% |
3,3% |
0,0% |
4,2% |
90 % |
0 |
3 |
0 |
0 |
3,8% |
6,0% |
0,0% |
0,0% |
4,2% |
80 % |
0 |
3 |
0 |
2 |
6,3% |
6,0% |
6,7% |
0,0% |
6,9% |
70 % |
1 |
6 |
0 |
3 |
12,5% |
14,0% |
10,0% |
12,5% |
12,5% |
60 % |
0 |
3 |
0 |
0 |
3,8% |
6,0% |
0,0% |
0,0% |
4,2% |
50% |
2 |
17 |
4 |
20 |
53,8% |
38,0% |
80,0% |
75,0% |
51,4% |
40 % |
0 |
2 |
0 |
0 |
2,5% |
4,0% |
0,0% |
0,0% |
2,8% |
30 % |
1 |
5 |
0 |
0 |
7,5% |
12,0% |
0,0% |
12,5% |
6,9% |
20 % |
0 |
3 |
0 |
0 |
3,8% |
6,0% |
0,0% |
0,0% |
4,2% |
10 % |
0 |
1 |
0 |
0 |
1,3% |
2,0% |
0,0% |
0,0% |
1,4% |
0 % |
0 |
1 |
0 |
0 |
1,3% |
2,0% |
0,0% |
0,0% |
1,4% |
4. оли ¬и приходите на сем≥нар ≥ у ¬ас запитують саме те, чого ¬и ну н≥¤к не можете зрозум≥ти, то це: |
|||||||||
a) дол¤ |
2 |
12 |
2 |
6 |
27,5% |
28,0% |
26,7% |
50,0% |
25,0% |
законом≥рн≥сть |
1 |
19 |
1 |
4 |
31,3% |
40,0% |
16,7% |
25,0% |
31,9% |
c) р≥дк≥сть |
1 |
15 |
1 |
16 |
41,3% |
32,0% |
56,7% |
25,0% |
43,1% |
7. як часто ¬и вигадуЇте причину ¬ашоњ в≥дсутност≥ на уроц≥: |
|||||||||
a) часто |
2 |
3 |
0 |
1 |
7,5% |
10,0% |
3,3% |
25,0% |
5,6% |
b) н≥коли |
1 |
8 |
1 |
5 |
18,8% |
18,0% |
20,0% |
25,0% |
18,1% |
c) ≥нод≥ |
1 |
35 |
3 |
20 |
73,8% |
72,0% |
76,7% |
50,0% |
76,4% |
8. ¬и готуЇте ¬аше домашнЇ завданн¤ на: |
|||||||||
100% |
0 |
10 |
1 |
4 |
18,8% |
20,0% |
16,7% |
12,5% |
19,4% |
90% |
1 |
7 |
1 |
4 |
16,3% |
16,0% |
16,7% |
25,0% |
15,3% |
80% |
1 |
12 |
1 |
5 |
23,8% |
26,0% |
20,0% |
25,0% |
23,6% |
70% |
0 |
9 |
0 |
5 |
17,5% |
18,0% |
16,7% |
0,0% |
19,4% |
60% |
1 |
1 |
0 |
0 |
2,5% |
4,0% |
0,0% |
12,5% |
1,4% |
50% |
1 |
7 |
1 |
8 |
21,3% |
16,0% |
30,0% |
25,0% |
20,8% |
9. як часто ¬и ризикуЇте Упо-студентськомуФ ? |
|||||||||
a) часто |
3 |
8 |
2 |
1 |
17,5% |
22,0% |
10,0% |
62,5% |
12,5% |
b) н≥коли |
0 |
2 |
0 |
1 |
3,8% |
4,0% |
3,3% |
0,0% |
4,2% |
c) ≥нод≥ |
1 |
36 |
2 |
24 |
78,8% |
74,0% |
86,7% |
37,5% |
83,3% |
10. „и вдаЇтесь ¬и до нетрадиц≥йних метод≥в отриманн¤ оц≥нки (погроза, шантаж, хабар)? |
|||||||||
b) н≥коли |
2 |
41 |
2 |
21 |
82,5% |
86,0% |
76,7% |
50,0% |
86,1% |
≤нод≥ хабар |
2 |
5 |
1 |
5 |
16,3% |
14,0% |
20,0% |
37,5% |
13,9% |
≤нод≥ шантаж |
0 |
0 |
1 |
0 |
1,3% |
0,0% |
3,3% |
12,5% |
0,0% |
11. —вою в≥дверт≥сть в ц≥й анкет≥ ¬и оц≥нюЇте на: |
|||||||||
100% |
3 |
40 |
3 |
18 |
80,0% |
86,0% |
70,0% |
75,0% |
80,6% |
90% |
0 |
3 |
0 |
1 |
5,0% |
6,0% |
3,3% |
0,0% |
5,6% |
80% |
0 |
2 |
0 |
3 |
6,3% |
4,0% |
10,0% |
0,0% |
6,9% |
70% |
1 |
0 |
0 |
0 |
1,3% |
2,0% |
0,0% |
12,5% |
0,0% |
60% |
0 |
0 |
0 |
1 |
1,3% |
0,0% |
3,3% |
0,0% |
1,4% |
50% |
0 |
1 |
1 |
3 |
6,3% |
2,0% |
13,3% |
12,5% |
5,6% |
12. Ќаск≥льки чесною Ї ¬аша група ( на ¬ашу думку), на: |
|||||||||
100% |
0 |
7 |
1 |
2 |
12,5% |
14,0% |
10,0% |
12,5% |
12,5% |
95% |
0 |
1 |
0 |
0 |
1,3% |
2,0% |
0,0% |
0,0% |
1,4% |
90% |
1 |
4 |
0 |
4 |
11,3% |
10,0% |
13,3% |
12,5% |
11,1% |
80% |
0 |
3 |
0 |
3 |
7,5% |
6,0% |
10,0% |
0,0% |
8,3% |
75% |
0 |
2 |
0 |
0 |
2,5% |
4,0% |
0,0% |
0,0% |
2,8% |
70% |
0 |
10 |
1 |
3 |
17,5% |
20,0% |
13,3% |
12,5% |
18,1% |
60% |
0 |
2 |
0 |
1 |
3,8% |
4,0% |
3,3% |
0,0% |
4,2% |
50% |
2 |
13 |
2 |
13 |
37,5% |
30,0% |
50,0% |
50,0% |
36,1% |
40% |
0 |
0 |
0 |
0 |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
30% |
0 |
3 |
0 |
0 |
3,8% |
6,0% |
0,0% |
0,0% |
4,2% |
20% |
0 |
0 |
0 |
0 |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
10% |
0 |
1 |
0 |
0 |
1,3% |
2,0% |
0,0% |
0,0% |
1,4% |
0% |
1 |
0 |
0 |
0 |
1,3% |
2,0% |
0,0% |
12,5% |
0,0% |
13. „и обманюЇте ¬и своњх друз≥в? |
|||||||||
a) часто |
0 |
0 |
1 |
0 |
1,3% |
0,0% |
3,3% |
12,5% |
0,0% |
b) н≥коли |
1 |
10 |
1 |
12 |
30,0% |
22,0% |
43,3% |
25,0% |
30,6% |
c) ≥нод≥ |
3 |
36 |
2 |
14 |
68,7% |
78,0% |
53,3% |
62,5% |
69,4% |
14. „и завжди треба бути чесним? |
|||||||||
a) так |
2 |
13 |
1 |
11 |
33,8% |
30,0% |
40,0% |
37,5% |
33,3% |
b) н≥ |
1 |
14 |
3 |
7 |
31,3% |
30,0% |
33,3% |
50,0% |
29,2% |
c) ≥нод≥ |
1 |
19 |
0 |
8 |
35,0% |
40,0% |
26,7% |
12,5% |
37,5% |
16. ¬и вважаЇте, що друз≥ в≥дверт≥ з ¬ами на: |
|||||||||
100% |
2 |
9 |
0 |
9 |
25,0% |
22,0% |
30,0% |
25,0% |
25,0% |
90% |
1 |
11 |
0 |
5 |
21,3% |
24,0% |
16,7% |
12,5% |
22,2% |
80% |
1 |
7 |
0 |
3 |
13,8% |
16,0% |
10,0% |
12,5% |
13,9% |
70% |
0 |
7 |
0 |
0 |
8,8% |
14,0% |
0,0% |
0,0% |
9,7% |
60% |
0 |
2 |
0 |
0 |
2,5% |
4,0% |
0,0% |
0,0% |
2,8% |
50% |
0 |
8 |
3 |
9 |
25,0% |
16,0% |
40,0% |
37,5% |
23,6% |
40% |
0 |
1 |
0 |
0 |
1,3% |
2,0% |
0,0% |
0,0% |
1,4% |
30% |
0 |
1 |
1 |
0 |
2,5% |
2,0% |
3,3% |
12,5% |
1,4% |
17. ¬и вважаЇте, що б≥льш в≥дверт≥: |
|||||||||
a) ж≥нки |
0 |
5 |
1 |
5 |
13,8% |
10,0% |
20,0% |
12,5% |
13,9% |
b) чолов≥ки |
3 |
13 |
3 |
8 |
33,8% |
32,0% |
36,7% |
75,0% |
29,2% |
c) не знаю |
1 |
28 |
0 |
13 |
52,5% |
58,0% |
43,3% |
12,5% |
56,9% |
18. „и виг≥дно бути нечесним ? |
|||||||||
a) так |
1 |
8 |
1 |
5 |
18,8% |
18,0% |
20,0% |
25,0% |
18,1% |
b) н≥ |
1 |
4 |
1 |
6 |
15,0% |
10,0% |
23,3% |
25,0% |
13,9% |
c) ≥нод≥ |
2 |
33 |
2 |
15 |
65,0% |
70,0% |
56,7% |
50,0% |
66,7% |
d) св≥й вар≥ант |
0 |
1 |
0 |
0 |
1,3% |
2,0% |
0,0% |
0,0% |
1,4% |
13. „и обманюЇте ¬и своњх друз≥в?
10. „и вдаЇтесь ¬и до нетрадиц≥йних метод≥в отриманн¤ оц≥нки (погроза, шантаж, хабар)?