Ќа сьогодн≥ украњнська система осв≥ти переживаЇ певн≥ зм≥ни на р≥зних њњ р≥вн¤х. ¬≥дкриваютьс¤ приватн≥ школи, л≥цењ, г≥мназ≥њ. —ередн≥ школи перейшли в≥д 5-бальноњ до ≤2-бальноњ системи оц≥нюванн¤. ѕевн≥ зм≥ни мають м≥сце ≥ в вищих навчальних закладах. ¬ ¤к≥й м≥р≥ сьогодн≥шн≥й ¬”« в≥др≥зн¤Їтьс¤ в≥д ¬”«у рад¤нського пер≥оду, ми зможемо визначити за допомогою даного соц≥олог≥чного досл≥дженн¤, що проводитьс¤ у форм≥ анкетуванн¤. ќтже, ц≥ллю досл≥дженн¤ Ї:
1) досл≥дити в≥дношенн¤ студент≥в-випускник≥в до т≥Їњ осв≥ти, ¤ку вони отримали (майже отримали) за 5 рок≥в навчанн¤ в Ќ≥жинському педагог≥чному ун≥верситет≥;
2) досл≥дити готовн≥сть ≥ сприйн¤тлив≥сть студент≥в до зм≥н.
ќб'Їктом досл≥дженн¤ Ї студенти 5 курсу факультету ≥ноземних мов /2000-2001 рр./. √≥потеза досл≥дженн¤: «агальне у¤вленн¤ студент≥в про ¤к≥сть осв≥ти, ¤ку вони здобули, повинно бути досить позитивне, хоча навр¤д чи студенти переконан≥ в тому, що ¤к≥сть навчанн¤ зростаЇ, а не пог≥ршуЇтьс¤. ќсновою гарноњ осв≥ти Ї ефективне плануванн¤ навчального процесу, тод≥ ¤к на факультет≥ ≥ноземних мов розклад зан¤ть, мабуть, не м≥г бути г≥ршим, н≥ж зараз. —туденти прагнуть здобути право вибору предмет≥в дл¤ вивченн¤. Ѕ≥льш≥сть визнають, що перевантажен≥ домашн≥ми завданн¤ми ≥ не зац≥кавлен≥ у вивченн≥ теоретичних предмет≥в. р≥м цього статус студента в цьому ун≥верситет≥ Ї досить низьким. Ќажаль, студенти мають неприЇмн≥ асоц≥ац≥њ щодо в≥дв≥данн¤ б≥бл≥отеки, ¤ка працюЇ лише дек≥лька годин на добу з численними "пров≥трюванн¤ми".
Ѕуло опитано практично весь 5 курс факультету ≥ноземних мов. « числа опитаних 82,5% ─ ж≥ночоњ стат≥ ≥ 17,5% ─ чолов≥чоњ. ѕереважна б≥льш≥сть студент≥в задоволена здобутою осв≥тою. ўодо зростанн¤ чи спаду ¤кост≥ навчанн¤ погл¤ди розд≥лилис¤ майже 50/50. ќднозначною була в≥дпов≥дь на питанн¤ є3 щодо ефективност≥ розкладу. ¬с≥ погодилис¤ на тому, що розклад на факультет≥ Ї незадов≥льним.
« недов≥рою були сприйн¤т≥ питанн¤ 4 ≥ 5, що св≥дчить про необ≥знан≥сть студент≥в в п≥дходах до навчанн¤. ƒо реч≥, про це ж св≥дчить ≥ однозначна в≥дпов≥дь на ≤ питанн¤. —туденти не мають змогу пор≥вн¤ти нашу осв≥ту з чимось ≥ншим, оск≥льки ”крањна на даний момент все ще залишаЇтьс¤ УзакритоюФ крањною. « ≥ншого боку, викладач≥ пост≥йно втлумачують студентам, ¤ку гарну систему осв≥ти маЇ наша крањна ≥ що Ќ≥жинський ун≥верситет Ї чи не найкращим в ”крањн≥. Ћише невелика к≥льк≥сть студент≥в задоволена використанн¤м викладачами ауд≥о та в≥део матер≥ал≥в. ќсобливо гостро стоњть це питанн¤ на н≥мецькому в≥дд≥ленн≥. ѕроцент дов≥ри профес≥онал≥зму викладач≥в Ї досить невисоким (питанн¤ 6). ÷е могло бути зумовлено тим, що в останн≥ роки ун≥верситет приймаЇ на роботу студент≥в, ¤к≥ щойно зак≥нчили цей же ун≥верситет ≥ не здатн≥ забезпечити високий р≥вень викладанн¤ мови. ѕриблизно половина студент≥в не в≥дчувають потреби в уроках домашнього читанн¤ на старших курсах. Ќе дивно, бо дл¤ вивченн¤ мови Ї недоц≥льним читанн¤ книжок, написаних б≥льш ¤к п≥встол≥тт¤ тому. —туденти ж, зазвичай, пост≥йно перевантажен≥ домашн≥ми завданн¤ми. Ќаша система ─ Увчитис¤ ─ це зубритиФ. “еоретична граматика та теоретична фонетика, мабуть, викликають найб≥льшу в≥дразу в студент≥в. Ѕ≥льше 80% студент≥в висловилис¤ проти њх вивченн¤. —туденти вважають, що оц≥нка залежить в≥д в≥дношенн¤ викладача ≥ тому схил¤ютьс¤ до письмовоњ форми оц≥нюванн¤. (пит. 11,12). ћало хто /д≥йсно мало хто/ ставитьс¤ до прац≥вник≥в б≥бл≥отеки при¤зно: вони сто¤ть на задн≥х лапках перед начальством ≥ плюють на студент≥в. ћ≥зерн≥ години роботи б≥бл≥отеки н≥кому не до вподоби. ƒивно, але дехто нав≥ть знаЇ, що в розвинутих крањнах у студент≥в б≥льше прав ≥ б≥льше можливостей ─ б≥бл≥отеки працюють 7 дн≥в на тиждень ц≥лодобово.
–езультати опитуванн¤
|
«агал. |
„ол. |
∆≥нки |
1. „и вважаЇте ¬и, що одержуЇте гарну осв≥ту в Ќƒѕ”? |
|||
a) так |
90,0% |
100% |
87,9% |
b) н≥ |
10,0% |
0,00% |
12,1% |
2. „и згодн≥ ¬и з тим, що ¤к≥сть навчанн¤ зростаЇ...? |
|||
a) так |
46,2% |
35,7% |
48,5% |
b) н≥ |
53,8% |
64,3% |
51,5% |
3. „и... розклад на факультет≥ складено ефективно? |
|||
b) н≥ |
100% |
100% |
100% |
4. ...студенти повинн≥ самост≥йно складати св≥й розклад? |
|||
a) так |
72,5% |
64,3% |
74,2% |
b) н≥ |
27,5% |
35,7% |
25,8% |
5. „и згодн≥ ¬и з тим, що ≥снуванн¤ груп негативно впливаЇ на весь навчальний процес? b) н≥ 100% |
|||
6. ...викладач≥ на факультет≥ мають високу квал≥ф≥кац≥ю? |
|||
a) так |
63,8% |
42,9% |
68,2% |
b) н≥ |
36,2% |
57,1% |
31,8% |
7. „и згодн≥ ¬и з тим, що на уроках мови викладач≥ в достатн≥й мер≥ використовують в≥део та ауд≥о матер≥али? |
|||
a) так (загал: англ. 16,7%, н≥м. Ц 0%) |
11,3% |
14,3% |
10,6% |
b) н≥ |
88,7% |
85,7% |
89,4% |
8. „и згодн≥ ¬и з тим, що домашнЇ читанн¤ з Ђпершоњї мови на старших курсах Ц це порожн¤ витрата часу ≥ нудотний процес? |
|||
a) так |
56,3% |
64,3% |
54,5% |
b) н≥ |
43,7% |
35,7% |
45,5% |
9....студенти часто перевантажен≥ домашн≥ми завданн¤ми? |
|||
a) так |
97,5% |
100% |
96,9% |
b) н≥ |
02,5% |
0,00% |
03,1% |
10. „и згодн≥ ¬и з тим, що вивченн¤ теоретичних предмет≥в, таких ¤к теоретична граматика, теоретична фонетика було б б≥льш доц≥льно асп≥рантами ≥ студентами маг≥стратури, ан≥ж студентами 4 курсу? |
|||
a) так |
81,3% |
78,6% |
81,8% |
b) н≥ |
18,7% |
24,4% |
18,2% |
11Еоц≥нки залежать в≥д в≥дношенн¤ до ¬ас викладача? |
|||
a) так |
72,5% |
85,7% |
69,7% |
b) н≥ |
27,5% |
14,3% |
30,3% |
12.... письмова форма оц≥нки знань б≥льш адекватна, н≥ж усна? |
|||
a) так |
52,5% |
78,6% |
46,9% |
b) н≥ |
47,5% |
21,4% |
53,1% |
13. „и зг≥дн≥ ¬и з тим, що прац≥вники б≥бл≥отеки в≥днос¤тьс¤ до студент≥в з належною повагою? |
|||
a) так |
08,6% |
14,3% |
04,5% |
b) н≥ |
91,4% |
85,7% |
95,5% |
14. „и зг≥дн≥ ¬и з тим, що години роботи б≥бл≥отеки дозвол¤ють студентам ефективно готуватис¤ до зан¤ть? |
|||
a) так |
12,5% |
07,1% |
13,6% |
b) н≥ |
87,5% |
92,9% |
86,4% |
15. „и знаЇте ¬и, що в «ах≥дних крањнах ун≥верситетськ≥ б≥бл≥отеки працюють ц≥лодобово с≥м дн≥в у тиждень? |
|||
a) так |
25% |
28,6% |
24,2% |
b) н≥ |
75% |
71,4% |
75,8% |
18. Ќа ¤кому в≥дд≥ленн≥ ¬и вчитес¤? |
17,5% |
82,5% |
|
ј) англ≥йському |
67,5% |
18,5% |
81,5% |
Ѕ) н≥мецькому |
32,5% |
15,4% |
84,6% |
«апитанн¤ є 13. „и згодн≥ ¬и з тим, що прац≥вники б≥бл≥отеки в≥днос¤тьс¤ до студент≥в з належною повагою?