Ќещодавно було вир≥шено провести реформу загальноосв≥тньоњ школи. ѕитанн¤ проведенн¤ реформи Ї досить проблематичним. јдже учн≥ ≥ вчител≥ звикли до староњ системи осв≥ти ≥ бачать в н≥й багато позитивних момент≥в. ¬ заруб≥жних крањнах система осв≥ти, вт≥ленн¤ ¤коњ передбачаЇтьс¤ на ”крањн≥, ≥снуЇ давно, вона перев≥рена часом, позитивно оц≥нена в багатьох аспектах. јле Ї думка, що не треба ≥ свого цуратись. ѕерех≥д не в≥дбудетьс¤ плавно ≥ безбол≥сно, хоча ≥снуЇ над≥¤, що це впровадженн¤ виправдаЇ себе. ќтже, мета досл≥дженн¤ Ц проанал≥зувати проблему проведенн¤ реформи очима студент≥в ¤к майбутн≥х педагог≥в. ћи намагалис¤ з≥брати ¤комога б≥льшу к≥льк≥сть об'Їктивноњ ≥нформац≥њ про погл¤ди студент≥в на реформу в загальноосв≥тн≥й школ≥. ¬ нашому досл≥дженн≥ генеральною сукупн≥стю Ї вс≥ студенти 2 ≥ 5 курс≥в факультету ≥ноземних мов. ¬иб≥ркова сукупн≥сть Ц 83 людини. —еред респондент≥в було 75% ж≥нок ≥ 25% чолов≥к≥в. ћи досл≥джували за допомогою анкетуванн¤ ≥ хочемо звернути увагу сусп≥льства на проблему реформи в загальноосв≥тн≥й школ≥. ћи вважаЇмо, що до зд≥йсненн¤ реформи в загальноосв≥тн≥й школ≥ треба п≥д≥йти дуже серйозно. «вичайно, кожна людина маЇ своњ особист≥ погл¤ди на проведенн¤ реформи. ƒе¤к≥ вбачають в н≥й лише позитивн≥ моменти ≥ в≥р¤ть, що вона значно покращить систему осв≥ти в наш≥й держав≥. ƒе¤к≥ не знають, що в≥д нењ можна оч≥кувати, адже людина завжди вагаЇтьс¤ перед чимось новим, що маЇ зд≥йснити кор≥нний перелом в будь-¤к≥й галуз≥ сусп≥льного житт¤. Ќе Ї виключенн¤м люди, ¤к≥ оч≥кують в≥д реформи лише негативних насл≥дк≥в. Ќа нашу думку, перш н≥ж зд≥йснювати реформу, треба шл¤хом соц≥олог≥чних опитувань д≥знатис¤ про погл¤ди широких верств населенн¤ на цю д≥йсноЦтаки проблематичну ситуац≥ю, врахувати думку вчител≥в, учн≥в, батьк≥в ≥ ос≥б, що контролюють роботу школи. Ћише п≥сл¤ цього можна робити ¤к≥сь висновки щодо впровадженн¤ реформи. р≥м того, ми вважаЇмо, що перех≥д до новоњ системи осв≥ти повинен зд≥йснюватис¤ не р≥зко, а поступово. “акий плавний перех≥д спри¤в би уникненню де¤ких труднощ≥в ≥ створенню позитивноњ психолог≥чноњ атмосфери в школ≥.
–езультати опитуванн¤ Ї в таблиц≥, тому звернемо увагу лише на де¤к≥ проблеми: по-перше, це проблема п≥дтримки реформи. 31% респондент≥в п≥дтримують реформу загальноосв≥тньоњ школи, 18% не п≥дтримують, а 51% респондент≥в п≥дтримують дану реформу частково. (пит.є1) јле в≥дпов≥дь на контрольне запитанн¤ (є5) даЇ дещо ≥нше: 64% опитуваних хочуть, щоб њх д≥ти навчалис¤ при нов≥й систем≥ осв≥ти, тобто в реформован≥й школ≥, а 36% в≥ддають перевагу стар≥й систем≥ навчанн¤. ѕо-друге, це проблема в≥дношенн¤ до платного навчанн¤: лише 14% опитаних в≥днос¤тьс¤ до впровадженн¤ платного навчанн¤ позитивно, 59% - негативно, 27% - нейтрально. Ќа думку лише 6% респондент≥в впровадженн¤ платного навчанн¤ спри¤тиме тому, що навчатимутьс¤ обдарован≥ д≥ти, 86% - той, хто зможе заплатити ≥ 8% вважають, що будуть навчатис¤ вс≥ бажаюч≥. “обто переважна б≥льш≥сть не в≥рить в те, що вс≥ д≥ти зможуть отримати осв≥ту ≥ що ц¤ система осв≥ти спри¤тлива дл¤ обдарованих д≥тей. ўе Ї проблема п≥дготовки реформи. “≥льки 6% опитуваних схильн≥ до думки, що школа готова до вт≥ленн¤ реформи в житт¤, 59% - що не готова ≥ 35% - не знають остаточноњ в≥дпов≥д≥. јле б≥льш≥сть опитуваних оч≥кують покращенн¤ ¤кост≥ знань учн≥в (63%), в той же час, це ускладнить роботу вчител¤ вважають 62% респондент≥в. “акож можна зробити висновок, що Ї над≥¤ на зростанн¤ ≥нтересу учн≥в до навчанн¤ Ц так вважають 45% респондент≥в, хоча чверть опитаних оч≥кують протилежне.
ўо стосуЇтьс¤ 12-бальноњ системи оц≥нюванн¤, то ≥снуЇ однакова к≥льк≥сть людей, що п≥дтримують њњ ≥ не п≥дтримують (пит.є7). ѕри цьому переважна б≥льш≥сть опитуваних вважаЇ, що 12-бальна система оц≥нюванн¤ спри¤тиме б≥льш об'Їктивному оц≥нюванню знань учн≥в. Ѕуло також з'¤совано, що 53% респондент≥в виступають проти введенн¤ 12-р≥чного терм≥ну навчанн¤.
–езультати опитуванн¤
1. ¬аше ставленн¤ до реформи загальноосв≥тньоњ школи: |
|
a) п≥дтримую |
31% |
b) не п≥дтримую |
18% |
c) частково п≥дтримую |
51% |
2. ¬и оч≥куЇте в≥д ц≥Їњ реформи: |
|
a) покращенн¤ ¤кост≥ знань учн≥в |
63% |
b) пог≥ршенн¤ знань учн≥в |
18% |
—) ≥нш≥ вар≥анти |
19% |
3. ƒана реформа: |
|
a) полегшить роботу вчител¤ |
23% |
b) ускладнить роботу |
62% |
c) не позначитьс¤ на вчител¤ |
15% |
4. ¬ результат≥ реформи ≥нтерес до навчанн¤ в учн≥в: |
|
a) п≥двищитьс¤ |
45% |
b) спаде |
25% |
—) ≥нш≥ вар≥анти |
30% |
5. ’очу, щоб моњ д≥ти навчалис¤: |
|
a) при нов≥й систем≥ (в реформован≥й школ≥) |
64% |
b) при стар≥й систем≥ навчанн¤ |
36% |
6. ¬ ¤к≥й школ≥ (л≥цењ) ¬и вчились? |
|
a) в м≥ськ≥й |
52% |
b) в с≥льськ≥й |
37% |
c) спочатку в одн≥й, а пот≥м в ≥нш≥й |
11% |
7. ¬аше ставленн¤ до 12-бальн≥й системи оц≥нюванн¤: |
|
a) п≥дтримую |
41% |
b) не п≥дтримую |
41% |
c) не знаю |
18% |
8. „и спри¤тиме 12-бальна система б≥льш обТЇктивному оц≥нюванню знань? |
|
a) так |
52% |
b) н≥ |
31% |
c) не знаю |
16% |
9. „и доц≥льно вводити 12-р≥чний терм≥н навчанн¤? |
|
a) так |
25% |
b) н≥ |
53% |
c) не знаю |
22% |
10. ¬аше в≥дношенн¤ до впровадженн¤ платного навчанн¤? |
|
a) позитивне |
14% |
b) негативне |
59% |
c) нейтральне |
27% |
11. ¬провадженн¤ платного навчанн¤ спри¤тиме тому, що навчатимутьс¤: |
|
a) обдарован≥ д≥ти |
06% |
b) той, хто може заплатити |
86% |
c) вс≥ бажаюч≥ навчатис¤ |
08% |
12. „и готова школа до вт≥ленн¤ реформи в житт¤? |
|
a) так |
06% |
b) н≥ |
59% |
c) не знаю |
35% |
10. ¬аше в≥дношенн¤ до впровадженн¤ платного навчанн¤?